Skulle vilja få lite bättre ljus och funderar på att skaffa extraljus. Såg några sjyssta Bosch från Mekonomen.
Tänkte nog att en verkstad får göra det, är inte så kunnig med det där att koppla.
Är kia kinkiga med garantin om nån annan än en kia-verkstad utför monteringen? Tänkte kolla med den lokala mekonomen-verkstaden. Blir säkert lite billigare hos dem. Men man vill ju inte riskera elfel som kia härrör från de monterade extraljusen.
Annons
Re: Montera xtraljus på ceed sw
2Mange76 skrev:Skulle vilja få lite bättre ljus och funderar på att skaffa extraljus. Såg några sjyssta Bosch från Mekonomen.
Tänkte nog att en verkstad får göra det, är inte så kunnig med det där att koppla.
Är kia kinkiga med garantin om nån annan än en kia-verkstad utför monteringen? Tänkte kolla med den lokala mekonomen-verkstaden. Blir säkert lite billigare hos dem. Men man vill ju inte riskera elfel som kia härrör från de monterade extraljusen.
Det ska inte vara någon fara om det utförs på ett korrekt sätt. Fel kan det alltid bli, oavsett vem det är som utför arbetet. Men som regel, det påverkar inte garantin om det inte uppstår ett fel som kan härledas till en felaktig koppling av extraljusen.
Så nej det borde inte vara några problem, extraljus är ju dock något som inte täcks av din garanti om något skulle hände med dem, men kan påverka garantin om de orsakar fel på bilen. Jag skulle inte oroa mig för det. Lämna den du till mekonomen om det är billigare där. Är inte så invecklat att koppla in extraljus så det ska mekonomenkillarna/tjejerna fixa galant.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
4Jag monterade denna för ett par veckor sedan
http://www.kberg.se/extraljus-ramp-led-x1000
Köpte monteringsbeslag att sätta bakom nummerplåten och även kabelsats på Biltema så nu får älgarna ha solglasögon i höst
http://www.kberg.se/extraljus-ramp-led-x1000
Köpte monteringsbeslag att sätta bakom nummerplåten och även kabelsats på Biltema så nu får älgarna ha solglasögon i höst
Cee'd SW 1,6 CRDI Limited Edition aut Infrared reg 140627
5Finns det något bra sätt att koppla in manöverströmen eller är det en ström tjuv på helljus lampan ?
Hade en volvo som hade färdiga kontakter framme i fronten som det bara var att fixa en motsvarande kontakt å trycka i å köra.
Ska montera 3st Nbb 225 Alpa i helgen
Hade en volvo som hade färdiga kontakter framme i fronten som det bara var att fixa en motsvarande kontakt å trycka i å köra.
Ska montera 3st Nbb 225 Alpa i helgen
Kia ceed sw 1,6 crdi limited 2014
6Strömtjuv är det enklaste, leta upp matningen till helljuslampan bara.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
7
Ström tjuv gjorde jobbet
men mina fina lampor har ju även as coola led dioder som jag tänkte koppla ihop med dom som sitter under hel/halvljus. Behöver jag montera ett relä till dom eller kan jag "bara" sno ström från matningen till ledlisten, eller får canbusen spatt då?
8Du vet att polisen kan stoppa dig och ge dig böter om du har något mer som lyser samtidigt i extraljusen när du kör med halvljus?
KIA Ceed SW Special edition 2015
9Jodå den biten har jag koll på
. Det finns så mycket konstiga regler runt just lysen på fordon som tex att antalet lampor frammåt bara får vara 2 extra, så enligt den lagen så är jag rökt med min 3 extra ljus.