Annons

AC:n har lagt av.

1
Hej.

En Kia ceed 5d, 2011, Diesel.

Min AC har lagt av, hittade en liten pöl under kylaren som troligen är AC-vätska. Underbart nu när det börjar bli varmt :cry:

Någon som varit med om detta/Vet vad det beror på och vad det kan kosta att fixa? Som jag fattar det är det bara två år garanti på AC:n, typiskt.
Kia cee'd CRDI eco komfort, svart - 2011
Annons

AC:n har lagt av.

2
Var det i samband med att ACn la av du såg pölen? Annars så är det ju inget ovanligt då ACn släpper ut kondensvatten hela tiden.
Lämna in bilen på någon AC firma, har du tur så kan det räcka med att fylla, är det kompressorn så går det på 10-20 tusen att fixa :(
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: AC:n har lagt av.

3
Dessvärre inte kondens bara :( och AC kyler inte alls längre, så troligen är det något som börjat läcka. Hittade en verkstad vid Stigs center (Göteborg) som gör gratis felsökning, går det på 10-20 K byter jag bil.
Kia cee'd CRDI eco komfort, svart - 2011

Re: AC:n har lagt av.

7
Rex skrev:Hm, ok, så då har jag missuppfattat garantivillkoren för AC, det var ju ett ljus i mörkret. :)
Får ta och ringa Kia, det är ändå dags för service snart.

Tack för råd.
Ringt Förenade Bil i Mölndal, om man skött service osv och det inte är yttre åverkan, så gäller garantin, så nu är det bara att hoppas att det inte är något stenskott eller liknade.
Kia cee'd CRDI eco komfort, svart - 2011

Re: AC:n har lagt av.

8
Rex skrev:
Rex skrev:Hm, ok, så då har jag missuppfattat garantivillkoren för AC, det var ju ett ljus i mörkret. :)
Får ta och ringa Kia, det är ändå dags för service snart.

Tack för råd.
Ringt Förenade Bil i Mölndal, om man skött service osv och det inte är yttre åverkan, så gäller garantin, så nu är det bara att hoppas att det inte är något stenskott eller liknade.
Hur gick det?

Re: AC:n har lagt av.

9
har bytt drösvis med kondesatorer ("kylaren") på c'eed, tydligen jäkligt dålig kvalitet.
sitter ju miss i sprutet också, men det gör du ju på dom flesta bilar ;)

sen tycker jag personligen det är lite lustigt att kia inte verkar ha spårmedel i sina system från fabrik, hade man haft det hade det sparat mycket tid vid felsökning...

Re: AC:n har lagt av.

10
Axan skrev:
Rex skrev:
Rex skrev:Hm, ok, så då har jag missuppfattat garantivillkoren för AC, det var ju ett ljus i mörkret. :)
Får ta och ringa Kia, det är ändå dags för service snart.

Tack för råd.
Ringt Förenade Bil i Mölndal, om man skött service osv och det inte är yttre åverkan, så gäller garantin, så nu är det bara att hoppas att det inte är något stenskott eller liknade.
Hur gick det?
Verkstadstid om ett par veckor, så då vet jag mer. (får svettas fram till dess)
Kia cee'd CRDI eco komfort, svart - 2011
Skriv svar

Återgå till "Problem"