Annons

Vad sätta för pris?

1
Hej
Vet att man kan kolla värdet på bilen på olika sidor och jämföra med blocket med mera. Men vad tror ni jag kan sätta för pris på min Kia ceed SW -13 som har gått 2660 mil och komfort paket?
Utrustning utöver "det vanliga" är dieselvärmare, kupé fläkt uttag, fast dragkrok, svart metallic lack, gummimatta baklucka.

Anledningen till att jag säljer är att tjejen min precis fått körkort och vi ska ha två bilar istället för en och det känns bättre att ha två hyffsade bilar istället för en bra och en sämre!

Hade tänkt mig 159 000, är detta för mycket?

Tacksam för svar!
Annons

Re: Vad sätta för pris?

4
AndreasL skrev:Hej
Vet att man kan kolla värdet på bilen på olika sidor och jämföra med blocket med mera. Men vad tror ni jag kan sätta för pris på min Kia ceed SW -13 som har gått 2660 mil och komfort paket?
Utrustning utöver "det vanliga" är dieselvärmare, kupé fläkt uttag, fast dragkrok, svart metallic lack, gummimatta baklucka.

Anledningen till att jag säljer är att tjejen min precis fått körkort och vi ska ha två bilar istället för en och det känns bättre att ha två hyffsade bilar istället för en bra och en sämre!

Hade tänkt mig 159 000, är detta för mycket?

Tacksam för svar!
Eftersom olika Kia ÅF i landet säljer den (med tillägg för metallic) för 179 000 just nu och då får man en 2014 med 0 på mätaren och 7 års garanti och fulla 5 års skattefrihet.

Du lär iaf få bättre för den om du säljer privat.
Spalta även upp vad de olika tillbehören du har kostar så folk begriper den biten.

Jag skulle rekommendera att du behåller bilen. Den av er som har kortast till jobbet tar den andra bilen.
Köp en till istället. :)
En VW Polo diesel bluemotion -09 för under 60 000kr http://www.blocket.se/goteborg/Vw_polo_ ... ?ca=21&w=3
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vad sätta för pris?

6
AndreasL skrev:Hej Ronnie
Menar du att jag tar för lite eller för mycket betalt för bilen?
Jag ska absolut spalta upp kostnaderna!
Jag menade att du får nog gå ner lite. Jag tror jag själv skulle köpt en mindre bil och behållit Kian.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vad sätta för pris?

8
Kolla bilpriser.se och dra ifrån lite till samt kolla blocket vad de billigaste likadana bilarna kostar..... de billigaste på blocket är ju oftast fortfarande osålda... så mer än så får man oftast inte om man inte har en väldigt speciell bil... Den bistra verkligheten är att man aldrig får så mycket som man hoppas för sin bil..... Jag röstar också för att behålla och köpa en mindre andrabil...

Re: Vad sätta för pris?

10
peddap skrev:Det verkar vara ett hyfsat pris i all fall med den utrustningen.
Jag köpte precis en -13 SW med komfortpkt och 2200 mil för 150000:-....
Privat eller firma?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"