Annons

Ny Carens ägare med frågor

1
Blir i slutet av Mars ägare av en ny Kia Carens. Har dock aldrigt ägt en Kia Carens, så första gången för mig.
Är riktigt nöjd med körupplevelsen, köregenskaperna, utrymme m.m.

Jag är lite fundersam dock på servicekostnaderna på Kia Carens (2014), vet att jag kan kolla med återförsäljaren el. serviceverskaden, bara väldigt nyfiken.

Har dock noterat att de är samma bränslekostnader som jag har i dagsläget (Mitsubishi Lancer -11 med 150hk Diesel)
Vilket jag är mycket nöjd med, då familjen har ökat med en person. :D
Annons

Re: Ny Carens ägare med frågor

2
Stolen123 skrev:Blir i slutet av Mars ägare av en ny Kia Carens. Har dock aldrigt ägt en Kia Carens, så första gången för mig.
Är riktigt nöjd med körupplevelsen, köregenskaperna, utrymme m.m.

Jag är lite fundersam dock på servicekostnaderna på Kia Carens (2014), vet att jag kan kolla med återförsäljaren el. serviceverskaden, bara väldigt nyfiken.

Har dock noterat att de är samma bränslekostnader som jag har i dagsläget (Mitsubishi Lancer -11 med 150hk Diesel)
Vilket jag är mycket nöjd med, då familjen har ökat med en person. :D
Hur menar du? Då dom har slopat "mellan servicen" och kör 3000mil alt. Vart annat år blir ju inte kostnaden nämnvärt höga. Dock kan du ju kolla på handlare runt omkring. Ringde en kia handlare 2 mil från där jag bor, köpte min Carens 14 i min hemstad och fick en kostnad som var 1200kr mindre på första servicen 2 mil hemifrån.
Carens -14 CRDI 1.7 Navigator Panorama

Re: Ny Carens ägare med frågor

3
Till nya Ceed kan man köpa till serviceavtal, hos de flesta återförsäljarna. Detta kostar under 5000kr och gäller för alla servicetillfällen i 6 år. Kolla så inte det finns liknande till Carens.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Carens"