Annons

Mina problem med min Ceed 2007

1
Blästrad p.g.a. för breda däck eller obefintliga stänkskydd, ej åtgärdat, men undersökt av verkstad, totalt ca 5 dagar. Jag har ej låtit lacka om den ännu eftersom grundproblemet kvarstår.

Missljud i framvagn p.g.a slitet gummi i någon led, tre dagar på verkstad..

Rostskada nedanför bakruta i glakanten.

Rostskada på överkant påvänster bakdörr, den delen ovanför rutramen.

Missljud p.g.a. ett bromsok som låg emot något, åtgärdas inom två dagar.

Reglaget för att reglera ljuset på instrumentpanelen, åtgärdas inom två dagar.

Styrservot la av, tog verkstaden 17 dagar att ordna det, p.g.a. brist på delar.

De tre senaste felen är inom de senaste två månaderna.
Ska detta behöva bli på en bil som vi haft sedan maj -08 då hade den gått 1100 mil, nu ca. 4000 mil.
Senast redigerad av Ronnie den 08 jul 2010, 09:27, redigerad totalt 3 gånger.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Mina problem med min Ceed 2007

3
r_o_n skrev:Blästrad p.g.a. för breda däck eller obefintliga stänkskydd, ej åtgärdat, men undersökt av verkstad, totalt ca 5 dagar. Jag har ej låtit lacka om den ännu eftersom grundproblemet kvarstår.

Missljud i framvagn p.g.a slitet gummi i någon led, tre dagar på verkstad..

Rostskada nedanför bakruta i glakanten.

Rostskada på överkant påvänster bakdörr, den delen ovanför rutramen.

Missljud p.g.a. ett bromsok som låg emot något, åtgärdas inom två dagar.

Reglaget för att reglera ljuset på instrumentpanelen, åtgärdas inom två dagar.

Styrservot la av, tog verkstaden 17 dagar att ordna det, p.g.a. brist på delar.

De tre senaste felen är inom de senaste två månaderna.
Ska detta behöva bli på en bil som vi haft sedan maj -08 då hade den gått 1100 mil, nu ca. 4000 mil.

Är tyvärr beredd att hålla med, har haft oroväckande många fel trots att min bil bara är ett halvår gammal. Har aldrig haft en ny bil som varit behäftad med så många fel.

Några exempel:
- Ingen radiomottagning. Signalförstärkaren trasig, bytt på verkstad.
- Vindrutespolningen når ej upp på rutan. Dåligt tryck. Verkstaden installerat extra pump i väntan på permanent lösning från KIA
- Farthållaren har slutar fungera. Händer med jämna mellanrum, om man stänger av bilen och startar igen brukar den fungera igen.
- Oljud från transmissionen, vid vissa varvtal på 6:e växeln. Felet uppkom vid ca 150 mil. Drevet till 6:e växeln bytt. Problemet kvarstår dock.
- Klonkande ljud från växellåda eller koppling vid växling mellan 1:an, 2:an och 3:an. Verkstaden får kolla på detta vid lämpligt tillfälle.
- Ratten är lite sned. Dvs när man kör rakt fram får man hålla ratten lite snett. Har varit så sedan bilen var ny. Det minsta problemet i relation till alla andra, kan nog lära mig att leva med detta.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT