Annons

Bytte Ford mot KIA

1
Gud så skönt att bli av med min Ford Galaxy.
Maken till törstig bil har jag inte varit med om.
Nu blev det, för första gången, en helt ny bil.
5/7 blev jag ägare till nya Carens. Det blev en 1,7 crdi med komfortpaketet.
Har nu passerat 100 mil och är väldigt nöjd.

Hälsningar,
Thomas
Annons

Re: Bytte Ford mot KIA

3
Grattis till nya bilen, med facit i hand så skulle jag också väntat på Carens men säljarna visste inte när den skulle komma i mars när jag köpte ceeden.
Har varit och provkört Carens och det är nog den bästa bilen hittills från KIA i mitt tycke :thumbup:

I alla fall välkommen till forumet och hoppas du kommer trivas här lika bra som med din nya bil :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Bytte Ford mot KIA

4
Hybenos skrev:Grattis till din nya bil! Skönt att få ner förbrukningen lite. Men se till att behåll nybilsgarantin till alla kostnader för att den kommer GARANTERAT du att behöva då du köpt KIA!!! :)
Hur menar du nu?
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Bytte Ford mot KIA

5
mibe skrev:
Hybenos skrev:Grattis till din nya bil! Skönt att få ner förbrukningen lite. Men se till att behåll nybilsgarantin till alla kostnader för att den kommer GARANTERAT du att behöva då du köpt KIA!!! :)
Hur menar du nu?
Förstår inte heller.
Inte fixat något alls på 1,5 år på min.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Bytte Ford mot KIA

6
Var ett litet bittert inlägg dock med glimten i ögat då jag fått bytt det mesta på min -08 (generator, bromsok, AC komponenter, fläktmotor och baklucka m.m.). Är något svårt att skriva sarkasm :D

Var mest en liten hint om att nybilsgarantin är iaf för vissa värd guld!

Re: Bytte Ford mot KIA

7
Hybenos skrev:Var ett litet bittert inlägg dock med glimten i ögat då jag fått bytt det mesta på min -08 (generator, bromsok, AC komponenter, fläktmotor och baklucka m.m.). Är något svårt att skriva sarkasm :D

Var mest en liten hint om att nybilsgarantin är iaf för vissa värd guld!
"Been there, done that" med min Ceed -07. Det finnsr kanske en orsak till den långa garantin.
Så man måste ju vbara öppen för vad som kan hända. Nu är ju inte Carens Kias volymmärke, så därför har man väl inte hört om så många fel på den som de som Ceed har/har haft.

Btw Mitsubishi har 8 års garanti och Mazda 10 år, det kan man ju med undra över. :lol:
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"