Annons

Vilket försäkringsbolag har ni?

1
Hej,
jag har den billiga nybils KIA försäkringen som jag fick i samband med Sportage köpet i Oktober/November förra året men den gäller bara i 6 månader så snart är det dags att börja jaga billigaste (och bästa) försäkringsbolag.

Jag tänkte bara höra vad ni har för försäkringsbolag och vad ni får betala för helår? Tacksam för svar.

mvh/ Anders
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI EX 2012, Nav-paket, Takfönster fram och bak, Färg Dark Gun Metal
Annons

Re: Vilket försäkringsbolag har ni?

3
Water cirkles. 2500 per år. Vanskligt att jämföra såhär eftersom så många faktorer påverkar, körsträcka, självrisknivåer, låst garage, förarens ålder m.m. Kollade runt på nätet och använde insplanet och compricer, och water circles (som jag aldrig hört talas om tidigare) var klart billigast. Skiljde inte mycket till tvåan men flera tusen till vissa andra. Byter försäkringsbolag varje år, på båda bilarna, den andra just nu försäkrad i Trygg-Hansa.

Re: Vilket försäkringsbolag har ni?

6
Rengman skrev:Finns nog bara ett skäl att fortsätta med KIA försäkrförsäkringen och det är väl att bilen räknas som ny, utan avdrag i 2 år om jag inte minns fel. Eller hur det nu var......
Precis upp till 2 år erbjuds man en ny bil, det är väl den största fördelen med If:s märkesförsäkring. Har bilen gått över 4000 mil eller är äldre än 2 år så får man 20% utöver marknadsvärdet på bilen.
Christoffer Svensson
Biva Falun
Telenr: 023-934 28
Email: christoffer.svensson@biva.se

Sv: Vilket försäkringsbolag har ni?

9
Imobimo skrev:Hur länge är det man bara behöver ha halvförsäkring? Två år? Måste man ha koll på detta själv eller kommer KIA påminna en om att vagnskadeförsäkringen börjar ta slut? (Första ggn jag köpt en sproilans ny bil)
Ditt fbolag skall skicka brev till dig när det börjar närma sig

Re: Vilket försäkringsbolag har ni?

10
All heder åt Kia försäkring.......
Blev 2010 påkörd på motorvägen i min Ceed -10 som bara gått 900 mil.
Bilen blev skrot. Men inga skador på mej. Ringde Kia försäkring när jag kom
hem och fick samma dag plocka ut en hyrbil.
Efter 3 dagar ringde Kia försäkring och sa att jag skulle åka till Kia och
beställa en helt ny Ceed vilket jag gjorde. Bilen levererades efter 14 dagar och
jag fick ha hyrbil hela väntetiden.
Kostade mej inte en krona...
Kommer inte ihåg..men möjligtvis betalade jag något reducerat pris
per dag för hyrbilen. Ingen stor kostnad i alla fall.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"