Annons

ELschema backljus

1
Hej är det någon som vet var man kan få tag i elschemat för 2010+ årsmodells sportage ?

Vad jag behöver veta i nuläget är på vilken säkring under ratten backljuset är kopplat.

Hälsningar Mats.
Senast redigerad av Niklas den 11 nov 2012, 16:02, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Ändrade rubrik på trådskaparens begäran
Annons

ELschema

2
Hej,

Har också letat efter det men ej fått det. Är dock ganska säker på att de flesta verkstäder har det. Hur ska de annars kunna felsöka t.ex backljusfunktionen?

Varför ska du komma åt det?
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

ELschema

4
Ifall du inte hittar den där framme kan du hitta den bakom den vänstra panelen i bagageutrymmet och går även i panelen i själva bagageluckan. Kommer inte ihåg vilken färg det var dock..
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

ELschema

6
Perfekt tackar för den!!
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: ELschema

7
tmavasteras skrev:Kolla in den här sidan, det är bara att registrera sig sen har du tillgång till det mesta som rör din kia.

https://www.kiatechinfo.com/Index.asp

:thumbup:
Jag har precis varit in där och skrivit ut lite dokument, får se om jag hittar vad jag söker.

HB021 skrev:Ifall du inte hittar den där framme kan du hitta den bakom den vänstra panelen i bagageutrymmet och går även i panelen i själva bagageluckan. Kommer inte ihåg vilken färg det var dock..

Ja i bagaget har jag hittat signalen men jag vill helst slippa undan att dra kabel fram i bilen. Det får bli min sista utväg.

ELschema

8
Ska du dra el för dragkrok? Tänk på att backsignalen har tunna små kablar och klena säkringar. Det bästa är att endast använda den som signal och inte stjäla ström från den :-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: ELschema

10
Signal för backljuset 2012-11-11 00-13-57.jpg Signal för backljuset Visad 5386 gånger 93.11 KiB
Signalen för backljuset hittar man enligt bifogad bild. Det den sitter på SJB (smart junction box) under förarplasen vid säkringarna.
mats84 skrev:Jag behöver ha signalen för att kunna aktivera min backkamera som jag tänker installera i efterhand.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"