Annons
Annons

Re: Hur fästa extraljusfäste?

2
Med Skruv. vissa plåtar har färdigborrade hål, men jag fick borra egna i plåten till min bil, så borrade håll efter håll där var i nummerskylt hållaren typ! sen lade jag en plåtbit bakom plasten med så skruvarna hade något mer att bita i ;)



Lycka till :thumbup: Mvh Marcus
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Hur fästa extraljusfäste?

3
Om du får det att sitta stabilt stärker du upp extraljusen eller rampen med några stag bara :-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Hur fästa extraljusfäste?

4
HB021 skrev:Om du får det att sitta stabilt stärker du upp extraljusen eller rampen med några stag bara :-)
Funkar klockrent! Tack för ett gott jobb HB021, som alltid. Äntligen börjar det bli mörkt tidigt på kvällarna så jag kan åka runt med mina två miljoner lumen extraljus och skrämma ner gamla tanter i diket! :lol:
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg

Re: Hur fästa extraljusfäste?

6
Mikke skrev:
HB021 skrev:Om du får det att sitta stabilt stärker du upp extraljusen eller rampen med några stag bara :-)
Funkar klockrent! Tack för ett gott jobb HB021, som alltid. Äntligen börjar det bli mörkt tidigt på kvällarna så jag kan åka runt med mina två miljoner lumen extraljus och skrämma ner gamla tanter i diket! :lol:
Hehe inga problem :)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Hur fästa extraljusfäste?

8
Knorren skrev:Dom där extraljusstagen ovan lampan, fäster man dom bara i plastgrillen med plåtskruv eller?
Är det enkelt att ta bort grillen och göra hålen eller behövs inte det?
Jag fäster oftast bara i plasten men ibland kräver stora extraljus lite mer då brukar jag fästa ett till stag från närmsta balk till samma eller närliggande fästespunkt.

Ibland krävs även att hela fronten stagas upp om man ska ha extraljusfäste bakom nummerplåten då dagens bilar är gjorda i plast överallt.
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Hur fästa extraljusfäste?

10
På sportage brukar jag bara ta bort översta "locket" på fronten.

Enda trixiga är två dolda skruvar under "locket" längst ut på sidorna. Dessa behöver du en magnetisk förlängare på skruvdragaren eller en bra magnetisk stjärnskruvmejsel. De sitter i "färdriktningen" så du ta bort alla skruvar på ovansidan sedan böjer du försiktigt ut grillen och lossar de dolda skruvarna.

Sen är du redo att börja jobba. Detta utrymme är även perfekt att gömma xenon ballasterna. Försök att placera dem så att de inte får direkt vatten på sig för längre livslängd. Samma gäller alla kontakter och skarvar.

Bästa kontakterna är AMP kontakter eller Deutsch DT kontakter. Men vanliga flatstiftkontakter och massa eltejp fungerar också.
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"