Annons
Annons

Re: Subwoofer och byte av stereo

6
Som jag skrivit i en annan tråd monterade jag en Kenwood stereo istället för något mer okänt märke köpt på nätet. Full garanti på nära håll och alla funktioner funkar klockrent.
Prislappen på ca 3500-4000 beroende på modell gjorde att i alla fall jag tyckte det var värt att köpa ett etablerat märke. Tyvärr visar det sig bli diverse fel på de "oetablerade" märkena och då står man där med skägget i brevlådan. Och det vill man ju inte.
Ny stereo med pekskärm och BT, DVD, iPhone, backkamera och rattknappsfunktionen kvar, två steg nerfällda i reservhjulet och en baslåda i skuffen. Det dunkar på rätt bra. Högtalarna förmår inte återge sen finaste sprödheten i diskanten tyvärr men byta dom är ett för stort ingrepp tycker jag. Kanske att jag inte hittat rätt i den oändliga variationen av ljudinställningar som finns i menyerna...
En sak bara, basen er fett djup och levererar i överflöd. Men vad hände med bagageutrymmet? Det är ju uselt redan från början och nu är det... ja, superuselt. Men det LÅTER ju bra! :D 8-)
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg

Re: Subwoofer och byte av stereo

10
Knorren skrev:Vad kostar det i runda slängar att få en sån stereo fullt inkopplad hos någon elektronikkunnig?

Ingen aning men att byta själva stereon tog 3 timmar för mig. det finns tom en bra guide för hur man göra (bifogad pdf). totalt 6 eller 8 skruvar man lossar och sätter tillbaka. Det är värre om man ska dra in en kabel för eventuell backkamera då får man riva lite mer i paneler.

/Mats
Bilagor
upload2.jpg upload2.jpg Visad 5223 gånger 223.11 KiB
upload1.jpg upload1.jpg Visad 5223 gånger 349.08 KiB
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"