Annons

Blästerskador går ej på garantin!

1
Det beskedet fick jag idag. Gäller våra två Ceed SW -10. 1,5 år har det tagit att få det beskedet från att jag påpekade det första gången.
"Yttre åverkan" enligt KIA, trots originalhjul...

Blev erbjuden 5000:- per bil som goodwill. Jo tjena...

I morgon blir det MRF, Vi Bilägare, Teknikens Värld och konsumentvägledaren och sedan vidare till ARN.

Köpte två nya bilar för att slippa krångel, men uppenbarligen spelar det ingen roll.
Cee'd SW -10 oljebrännare med komfort
Annons

Re: Blästerskador går ej på garantin!

4
Enligt KIA själva finns viss goodwill vad gäller blästring.

Vid besiktning tas hänsyn till bilens skick i övrigt sägs det

Enligt mig är detta snickesnack, bara ett sätt att komma undan gnäll. Man tar in bilar på besiktning och nekar sedan alla.

Jag har kontaktat 2 verkstäder som båda nekat mig att ens komma och visa upp bilen. "Ingen idé" säger dom. Intern kommunikation gör gällande att ingen blästring tas på den garanti som borde gälla för konstruktionsfelet.

Vill någon ställa upp i välkänd och välrenommerad media med namn och bil angående blästringen så kan ni kontakta mig via PM.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Blästerskador går ej på garantin!

5
Jag fick min omlackad hösten 2011. Sen kom skadorna tillbaka men då blev det nej från KIA.
Yttre påverkan säger dom. Självklart är det yttrepåverkan, men det beror på ju ett designfel.
Om man läser i handboken så står det klart och tydligt vad lackgarantin gäller för. Bland annat står det
att den gäller för fel i design. Att dom kan slingra sig ur det är en ren skandal.

Nu hade jag sån tur så att dom som lackade bilen förra gången glömde att sätta dit skyddsplast. Så
jag åkte till dom och klagade och dom tog på sig det och lackade om bilen.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

Re: Blästerskador går ej på garantin!

6
Linkan skrev:Jag fick min omlackad hösten 2011. Sen kom skadorna tillbaka men då blev det nej från KIA.
Yttre påverkan säger dom. Självklart är det yttrepåverkan, men det beror på ju ett designfel.
Om man läser i handboken så står det klart och tydligt vad lackgarantin gäller för. Bland annat står det
att den gäller för fel i design. Att dom kan slingra sig ur det är en ren skandal.

Nu hade jag sån tur så att dom som lackade bilen förra gången glömde att sätta dit skyddsplast. Så
jag åkte till dom och klagade och dom tog på sig det och lackade om bilen.
Precis som för mig.

Hörde nu att de är stenhårda på hur bilen körts, hur den är i skicket för övrigt. Jag som använt 17" KIA original-fälgar är tydligen rökt eftersom bilen inte "säljs" med dem utan är extra tillbehör.

Jag spyr.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Blästerskador går ej på garantin!

7
Grief skrev:
Linkan skrev:Jag fick min omlackad hösten 2011. Sen kom skadorna tillbaka men då blev det nej från KIA.
Yttre påverkan säger dom. Självklart är det yttrepåverkan, men det beror på ju ett designfel.
Om man läser i handboken så står det klart och tydligt vad lackgarantin gäller för. Bland annat står det
att den gäller för fel i design. Att dom kan slingra sig ur det är en ren skandal.

Nu hade jag sån tur så att dom som lackade bilen förra gången glömde att sätta dit skyddsplast. Så
jag åkte till dom och klagade och dom tog på sig det och lackade om bilen.
Precis som för mig.

Hörde nu att de är stenhårda på hur bilen körts, hur den är i skicket för övrigt. Jag som använt 17" KIA original-fälgar är tydligen rökt eftersom bilen inte "säljs" med dem utan är extra tillbehör.

Jag spyr.


Dom frågade inte ens mig hur bilen har körts! Inte för att jag kan förstå vad det skulle spelar för roll.
Sjukt att dom säger så om deras egna originalfälgar, då skulle man väl ha blivit varnad om det när man köpte fälgarna att det kan bli stenskott som inte täcks av garantin. Nä hoppas detta uppmärksammas av media snart!
KIA Cee´d CRDI Komfort -10
Skriv svar

Återgå till "Problem"