Annons

Vill du ha en hajfensantenn till din Sportage?

1
Är det någon som är intresserad av att byta ut antennen på era bilar till en hajfensantenn?
side.jpg side.jpg Visad 5053 gånger 29.77 KiB
Jag tänker göra detta och tänkte se om fler är intresserade så kan jag göra en gruppbeställning från en återförsäljare som Sportageägare på ett annat forum köpt från, monterat och är nöjda med.

Hajfensantennen är utformad så att man monterar den ovanpå originalantennen på taket (förutom att man tar bort originalantennens "pinne" och ansluter hajfenans antenn i hålet där pinnen satt, därefter fästs hajfensantennen med M3-tejp mot bilen och operationen är klar).

Det står på deras hemsida att det krävs minst 5 stycken för att man skall få ner priset och jag gissar att det är en fördel om det är samma färg på antennerna också men självklart skall du välja den färg du vill ha. De går alltså att få lackade i din bils färg och de som köpt skriver att de är väldigt nöjda med färgmatchningen.

Observera att jag INTE är ansvarig för produkten du får hem men jag är ansvarig för att du får hem paketet och kommer dokumentera paketen före inlämning så du får ett bevis på att jag skickat paketet.

Exakt pris vet jag ännu inte men gissar runt 500-600kr (förskottsbetalning!) för en antenn inklusive frakt, återkommer med exakt pris så fort jag får svar från återförsäljaren. Amerikanerna har skrivit att de betalat runt $60-65 men men gissar att frakten och eventuell tull till Sverige kan bli lite högre samt inrikesfrakten när jag skickar från mig till de som köpt (så vidare man inte hämtar hos mig i strax norr om Stockholm och sparar den fraktkostnaden). I så fall kan jag även bjuda på att montera antennen åt dig.

Skriv en rad här om ni är intresserade. Jag drar igång en tråd till när jag fått svar från säljaren som blir den riktiga "köptråden" där vi tar alla detaljer.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Bilagor
back.jpg back.jpg Visad 5053 gånger 17.87 KiB
backside.jpg backside.jpg Visad 5053 gånger 36.87 KiB
Annons

Re: Vill du ha en hajfensantenn till din Sportage?

2
Nu har jag fått svar från säljaren om priser:
1-4: $69/st
5-15: $66/st
(ännu mer rabatt om man köper ännu fler men det känns inte aktuellt med tanke på svaren i tråden)

Fraktkostnaden från Kanada till Sverige landar på gissningsvis runt $50 totalt så bara man är två så blir det ju 150-200kr billigare då man kan dela på frakten.

Ingen mer som är sugen på att bli av med pinnen på taket?
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Vill du ha en hajfensantenn till din Sportage?

3
Niklas skrev:Nu har jag fått svar från säljaren om priser:
1-4: $69/st
5-15: $66/st
(ännu mer rabatt om man köper ännu fler men det känns inte aktuellt med tanke på svaren i tråden)

Fraktkostnaden från Kanada till Sverige landar på gissningsvis runt $50 totalt så bara man är två så blir det ju 150-200kr billigare då man kan dela på frakten.

Ingen mer som är sugen på att bli av med pinnen på taket?
Jag har kollat lite på att beställa en sån antenn från Visualgarage (antar att det är därifrån du tänkt beställa?) främst för att slippa att antennen slår i garageporten varje gång. Vet dock inte om det lönar sej om endast vi två beställer ihop då jag inte kan hämta den i Stockholm.

Re: Vill du ha en hajfensantenn till din Sportage?

10
Jag har beställt ett gäng prylar från Ebay som skickats från Asien och de har alltid levererats snabbt. Det kan man inte säga om hajfenorna. Nu kan det förvisso bero på att vi beställde strax innan jul- och nyårshelgerna men ändå...

Beställningen skickades slutet på november/början på december. Tillverkning/lackning av antenner skulle ta 14 dagar. Paketet skickades med USPS 14 december. Igår kom det upp när jag söker att Tullen håller kvar paketet och kommer kräva tullavgift (inte oväntat). Så jag hoppas att avin kommer inom kort så jag kan betala så fort jag kan och förhoppningsvis få paketet inom en vecka eller två. Trodde aldrig att det skulle ta närmare två månader att få hem dem. USPS använder tydligen cykel när det inte är leverans på den nordamerikanska kontinenten. :)

Återkommer med monteringsanvisning och recension när allt sitter på plats...
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"