Annons
Annons

Re: ISG lampan slocknar inte!

2
Nu får jag hoppas jag inte blandat ihop det helt, men när lampan lyser är väl systemet inaktivt? Eller är det tvärtom?

Systemet är ju bara aktivt när en massa villkor är uppfyllda. Batteriet måste vara fulladdat. Batteriet får inte vara för kallt. Kupétemperaturen måste vara den inställda. AC systemet får inte gå för fullt. Defrostern får inte vara påslagen. Hastigheten måste någon gång ha överstigit 10 kmh, Säkerhetsbältet måste vara ikopplat, etc...

Det kan alltså finnas olika orsaker till varför systemet inte går in.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: ISG lampan slocknar inte!

3
JohanL skrev:Nu får jag hoppas jag inte blandat ihop det helt, men när lampan lyser är väl systemet inaktivt? Eller är det tvärtom?

Systemet är ju bara aktivt när en massa villkor är uppfyllda. Batteriet måste vara fulladdat. Batteriet får inte vara för kallt. Kupétemperaturen måste vara den inställda. AC systemet får inte gå för fullt. Defrostern får inte vara påslagen. Hastigheten måste någon gång ha överstigit 10 kmh, Säkerhetsbältet måste vara ikopplat, etc...

Det kan alltså finnas olika orsaker till varför systemet inte går in.
Men lampan ska väll endast lysa när det är avstängt, och inte för att det inte kickat igång än.. Hört att folk stänger av den funktionen redan vid start(dvs lampan lyser ej när man precis startat bilen och man kan då vällja att inaktivera).

Har jag fel? Lyser den när ni startar bilen??
Xceed plug in hybrid 2020

Re: ISG lampan slocknar inte!

7
Det räcker inte med några mils körnining! Det krävs en rejäl runda! Å att man kör varje dag!
samma i min bil! Står den någon dag lyser den!


sen efter rejäl långkörning å dagligt bruk slocknar den, så ta det lugnt , det e inget fel på din bil
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

Re: ISG lampan slocknar inte!

9
Doktornkankomma skrev:Ladda batteriet fullt, eller kör långt. ISG funkar bara när batteriet är fullt eller nästan fullt.
har samma problem ,windhals bil i västerås laddade upp batteriet .från fredag till måndag morgon,samtidigt fick jag en lånebil.under heljen, nu funkar den perfekt.en eloges till denna bilfirma .windhals bil i västerås kanonbra prsonal .

Re: ISG lampan slocknar inte!

10
Säkert batterifel. Jag gjorde flera verkstadsbesök för samma fel. Deras enda insats var att kolla felkoder samt ladda batteriet. Jag påpekade att batterikapaciteten endast var 84%. Efter långa diskussioner bytte de batteriet och allt fungerar.
Verkstadens kunskap om detta problem är väldigt låg. Det kan även vara ointresse.
Skriv svar

Återgå till "Problem"