Annons
Annons

Hankookdäck tappar gummi på Kia Rio?

12
Joka85 skrev:Bra att någon håller med mig :) min ÅF tycker samma sak men måste följa Kias garantiregler. Men ska se hur jag löser detta!
Det där känns ju konstlat, för anser ÅF också att detta är något onormalt så står dom för grejorna!
Att en ÅF hela tiden måste vända sig till Kia (eller i praktiken gömma sig bakom Kia) känns ju väldigt svagt.
Fråga ÅF hur dom tänker lösa detta eftersom dom själva anser att du har rätt.
I sammanhanget så är det en struntsumma för ÅF och kan dom inte stå för det själva utan Kias inblandning så skulle jag aldrig göra affär med dom igen.

Re: Hankookdäck tappar gummi på Kia Rio?

14
Det blir inga nya däck! Kia hävdar att det är normalt slitage beroende på mitt körsätt och min ÅF har ändrat sig och tycker likadant som Kia :evil: Samtidigt fick jag hem reklam från Kia där det står hur Hankookdäck är "bäst i test" när det gäller hållbarhet och hur stolta Kia är då de väljer Hankook!

Har iaf fått rabatt på en annan kedja som tyckte synd om mig så nu kommer bilen snart rulla på Michelindäck!

Re: Hankookdäck tappar gummi på Kia Rio?

15
Joka85 skrev:Det blir inga nya däck! Kia hävdar att det är normalt slitage beroende på mitt körsätt och min ÅF har ändrat sig och tycker likadant som Kia :evil: Samtidigt fick jag hem reklam från Kia där det står hur Hankookdäck är "bäst i test" när det gäller hållbarhet och hur stolta Kia är då de väljer Hankook!

Har iaf fått rabatt på en annan kedja som tyckte synd om mig så nu kommer bilen snart rulla på Michelindäck!

Gött att en annan firma kan känna ansvar över att du fått kassa däck! :thumbup: till dem!
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: Hankookdäck tappar gummi på Kia Rio?

19
Hej, Tack för info om däcken.
Köpte precis en ny Kia Rio 1,2 som jag får om en vecka. Såg dock att den är tillverkad 2011-11 och reg av Kia 2012-01. Det känns faktiskt lite gammalt. Bör man kontrollera något speciellt när man hämtar bilen ?

Då får man alltså hålla koll på däcken.
Är det fler som har problem med Hankook däcken eller är det kanske bara fel på en batch leverans ?
Masse
Kia Rio 1,2 eco 2012
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"