Tjenixen på kvällskvisten......
Jo jag för iväg till min återförsäljare i somras och visade upp dem
då jag ville reklamera mitt bromsljus med spricka i runt skruven, samt
lacksläpp på bakluckan vid rutan, då även rostbildning påbörjades.
Nu sent som i förra helgen fick jag påminnelse på mobilen om att jag skulle befinna
på måndagen 12:e september för verkstadsbesök.
Vilket? Jag hade inte bokat någonting...
Så jag ringde upp och de beklagade sig, och de kunde inte ge mig någon tid då inget var klart, och
allt verkade bara virrigt..
Men jag frågade dock om hur lång ett sådan verkstadsbesök tar (lackning av backlucka mm. samt bromsljusbyte)
Då svarade de 4 dagar normalt.
Och de kunde EJ ge någon Lånebil, de sade till mig om när jag väl får höra av dem så får jag själv kontakta Kia om
en ev. hyrbil...
Då till saken, skall jag verkligen inte kunna kräva en Lånebil utav företaget jag köpte bilen, då den
i sin tur hade lacksläppskadan med rostfläcken på då jag köpte den? Var ruggigt kasst snöoväder då jag
hämtade den, så såg detta 2 dagar efter jag hämtat den, och åkte bums dit och visa upp den, det blev dock
bortglömt av dem.
Köper man en ny vara med fel, så borde de stå för bil?
Sedan så har de krånglat sedan dag 1, då jag fick vänta extra länge, då de hade slarvat bort beställning
på min 1:a bil, och inte hade någon förklaring till detta.
Tyvärr har jag 3st värdekuponger med Service att utföra på Hedin, men sedan skall jag
försöka hålla mig så långt borta som möjligt.
Kanske jag borde höra av mig till KIA om jag inte får min lånebil?
Trevlig kväll!
Vad bör jag förvänta mig
1
Senast redigerad av toni den 01 dec 2011, 13:18, redigerad totalt 1 gånger.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11