Annons

Emblemlöst, varför?

1
Emblemlöst var ju en grej som jag tror började i Tyskland med BMW. De hade en del modeller i 5- och 7-serien som karossmässigt var identiska. Genom att plocka bort emblemen på de enklare modellerna så trodde folk att de kunde luras så att folk trodde de hade en bil i 7-serien som var dyrare.
En annan förklaring jag fått var att det gällde att ha en så anonym bil som möjligt när det gällde stöldbegärligheten på Mercedes och just BMW.

Men varför på en Kia på 2000-talet?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Emblemlöst, varför?

2
Överväger att göra det på min med just för en "clean" look ;)
Det är min anledning

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Emblemlöst, varför?

3
Hehe..... som Morgan säger, blir en mer snyggare, clean look.
Speciellt som jag skrev i tråden när jag tog bort eco dynamics emblemet, tyckte jag själv bara det gjorde mycket.
Grönt Eco märke är så fult så man blir mörkrädd.

Sen att KIA har gjort så iaf Eco dynamics emblemen sitter så löst så när man fiser på det så att det lossnar,
ja det är en annan fråga.
Men tvättar man 1 gång om året så kanske det sitter kvar länge ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Emblemlöst, varför?

4
Jag har valt att ta bort emblemen för jag vill ha en clean bil.
Helst skulle jag vilja ha bort KIA märket både fram & bak också, jag gillar helt enkelt när det är så smutt att allt smälter ihop på bilen. Mina planer är att modifiera till grillen, alla lyktor, ev. lite toning på framrutor osv osv.
Kia Cee'd SW-11

Re: Emblemlöst, varför?

5
Petri skrev:Jag har valt att ta bort emblemen för jag vill ha en clean bil.
Helst skulle jag vilja ha bort KIA märket både fram & bak också, jag gillar helt enkelt när det är så smutt att allt smälter ihop på bilen. Mina planer är att modifiera till grillen, alla lyktor, ev. lite toning på framrutor osv osv.
Ok, ditt svar verkar sammanfatta varför man gör det.
Btw, i köp & sälj på forumet är det en som säljer en emblemlös sportgrill för 1200 kr. med liten reparabel skada. Kommer inte ihåg årsm.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Emblemlöst, varför?

6
Ronnie skrev:
Petri skrev:Jag har valt att ta bort emblemen för jag vill ha en clean bil.
Helst skulle jag vilja ha bort KIA märket både fram & bak också, jag gillar helt enkelt när det är så smutt att allt smälter ihop på bilen. Mina planer är att modifiera till grillen, alla lyktor, ev. lite toning på framrutor osv osv.
Ok, ditt svar verkar sammanfatta varför man gör det.
Btw, i köp & sälj på forumet är det en som säljer en emblemlös sportgrill för 1200 kr. med liten reparabel skada. Kommer inte ihåg årsm.

Tyvärr är den till OG och jag har NG :( Men har lite planer på att beställa två nya grillar och såga, kapa osv ;) vi får se helt enkelt!
Kia Cee'd SW-11
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"