Annons
Annons

Re: optima

14
Vet ej om jag gillade inredningen så mkt på bilen. Lite väl mkt grått enligt mitt tycke.
Men men kollar man utsidan så ser den ju grym ut helt enkelt ;)
Ännu en gång bra jobbat Kia,
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

16
Pratade med Kia sverige hösten 2010 då jag såg bilder på kia optiman första gången och tyvärr så är kombin bara en photoshopad bild men med lite tur så blir den verklighet efter ett par år eller så. Men de ska bli intressant att se hur stor optiman är, kanske kan man trycka in barnvagnen trotts att det är en sedan.. Priserna i usa är dessutom riktigt bra, vi får hoppas att dom blir lika bra i Sverige.

17
Så länge man inte behöver köpa bil i Norge så.

Min skulle kosta 380,000 SEK i Norge.
Screen shot 2011-03-13 at 9.40.47 AM.png Screen shot 2011-03-13 at 9.40.47 AM.png Visad 2219 gånger 62.45 KiB
bladhet skrev:Pratade med Kia sverige hösten 2010 då jag såg bilder på kia optiman första gången och tyvärr så är kombin bara en photoshopad bild men med lite tur så blir den verklighet efter ett par år eller så. Men de ska bli intressant att se hur stor optiman är, kanske kan man trycka in barnvagnen trotts att det är en sedan.. Priserna i usa är dessutom riktigt bra, vi får hoppas att dom blir lika bra i Sverige.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

18
r_o_n skrev:+Optiman är kanske nya Ceed? Men då kommer den väl för tidigt? Ceed kommer ju med helt ny kaross till årsm. 2012, har jag hört.

Eller så är Optiman en ny modell, där Kia kliver upp ett snäpp eller två om man jämför med Ceed...
Optima hette tidigare Magentis i Sverige.

Optima är en storlek större än Cee'd och placeras i samma fack som Passat, V70 och Citroën C5 exempelvis.

Cee'den är ju rejält mycket fulare än denna, blir den inte jättedyr är det min nästa KIA :)
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

19
Ja att köpa en Optima hade inte varit helt fel. Dock skulle jag vilja se en rejäl facelift i interiören.
Jag är helt såld på kombi modellen. (Planerar tillökning i familjen) ;)
Dock har jag just nu väldans svårt för att överge min Ceed men men framtiden får väll utvisa vad som blir nästa :)

Ha det så bra.
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

20
Utgångspris i USA ca. $26 000 http://www.autotropolis.com/kia-optima-prices.html

Ca. 165 000 kr enl länken

Förmodar att den säljs i Sverige för en bit över 200 000 kr. vilket är en ren gissning från min sida. Den måste ju bli dyrare än en Ceed....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic