Annons

Re: Kia Ceed modellår2011

11
Vänta att köpa tills 2012 kommer. Det är helt nytt utseende fr.o.m 2012. Ny kaross m.m.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Kia Ceed modellår2011

12
Peter skrev:Guide här:

http://www.accent-audio.ru/?catid=6&id=349

På ryska… Men med bilder =)
Här är den på perfekt svenska, översatt med "Google transslate" http://translate.google.com/translate?j ... l=ru&tl=sv


Ja, ja, perfekt är det ju inte precis. :) Mer lättläst än ryska iaf. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Kia Ceed modellår2011

13
kalle2345 skrev:Du har säkert rätt, skillnaden är inte stor, men det kan ju vara kul
kanske o reta nån bensinare vid något rödljus ibland.
Bilen är ju ganska rapp med 115hk, skall väl göra 0-100 på 11,5s
med 128 hk så kapar man säkert 0,5-1,0s på den tiden.
Inte illa för en liten miljöbil.

Har du någon länk till det du hittade om nya motorn?
Hade vart kul o läsa om den.
Tyvärr har jag ingen länk utan detta kom upp under en diskussion med en god vän som jobbar på Hyundai. Jag kollade dock på Hyundai´s hemsida och där finns lite specar på de CRDi motorer som finns i i30 modellen som är samma som de som är i Kia ceed. I30 går att få med 90, 115, eller 128 hk. Alla med samma motor men med olika trimgrad.

På hyundai så kapar de 13 hästarna 0-100 med 0,5 sek.

Jag håller med, Kian är rapp med 115 hästar, vilket gör att jag nog inte skulle vilja lägga några stora pengar för 13 extra häst.

Ska dock bli väldigt kul att se var de gör av den nya 1,7 liters motorn. Jag har inte sett några specar på den än, bara fått reda på att den ska vara tekniskt mycket avancerad och ge mycket kraft relativt den lilla motorvolymen. Nån som hört nått mer?
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Kia Ceed modellår2011

14
Nää 2012 så länge väntar jag inte, vill ha en nu i höst senast.
Får väl se vilket lägsta pris jag kan få på en 2011
så får vi se om jag tycker det är värt merskillnaden.
Det finns ju fortfarande ganska många 2010 kvar,
nån som vet hur länge kampanjen pågår på -10:orna?

Re: Kia Ceed modellår2011

15
Gör som så att du hittar en demokörd 10a som du bör kunna få ca 30% under nypriset. Då är det ju ganska lagom att byta bil i mitten på 2012 och då har ju 2012 modell kommit och hunnit bli lite testad.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Kia Ceed modellår2011

17
Kan också bekräfta att det är exakt samma motor. Miljöklassad 1,6crdi 128 hk har gått att få länge till Hyundai I30. Bara lite mjukvara som skiljer. Ingenting man märker skillnad på vid normal körning. Det är först när man verkligen ligger och pressar man märker.

Re: Kia Ceed modellår2011

18
Det är säkert en del ändringar och förbättringar vid en ny årsmodell.
Någon som hittat någonting om detta på nätet eller om det inte finns ännu
när kan man förvänta sig att det dyker upp?

Har hört rykten om att 2011 har produktionsstart nu i början av aug.

Re: Kia Ceed modellår2011

20
Max vridmoment är exakt samma för att inte öka på bränsleförbrukningen.

Enda skillnaden mot den lilla motorn är att vridmomentet inte faller lika mycket på varvtal överstigande 3000 rpm.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"