Annons

2:a servicen + 5000 kr !?

1
Fick pris av Förenade bil i mölndal att denna service kommer kosta över 5000kr, någon som vet vad denna service innehåller egentligen? Någon som betalat lika mycket?

Kört 1600mil, bilen 2010:a

När jag frågade varför det inte kostar ca: 3000 som sist fick jag till svar att priserna går upp och ner :o
[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]
Annons

Re: 2:a servicen + 5000 kr !?

3
När jag köpte min Ceed SW -11 i mars förra året så sa de att snittpriset på en service låg mellan 3000-4000 kr.
Begär de 5000 kr. så ska du fråga en annan kiaverkstad. Är den nära och priset är lägre så serva där istället, annars använd prisuppgiften du får som argument när du försöker pruta ner priset på "din" verkstad...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: 2:a servicen + 5000 kr !?

4
Kiatech skrev:Anledningen är knappast att priserna går upp och ner utan att service nr 2 som är anpassad för upp till 6000 mil innehåller betydligt fler punkter än den första servicen.

Får hoppas det, skall ringa runt och kolla lite nästa vecka. Kan hända att person jag ringde inte hade 100% koll.
Men är det så att det är mer grejor som kollas och bytas kan jag förstå att det är dyrare.

Kan åtrkomma här vad jag får för priser...
Senast redigerad av RobinSW den 15 jan 2012, 19:32, redigerad totalt 1 gånger.
[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]

Re: 2:a servicen + 5000 kr !?

8
Jo men även om bilen gått så lite så är det ju ändå års servicen du faller på och enligt kias service schema så ska man ju göra dom punkter som står där.
Sen går det ju säkert förhandla med dom om att dom kan kolla över luft filter tex om det inte behövs bytas osv osv.

Re: 2:a servicen + 5000 kr !?

9
Angående Unicar i Kungälv.

Jag hade min Ceed -09 där på 6000 milaservice häromdagen. 3880:- Ok pris tycker jag.
Bra bemötande oxå! Fri lånebil..

PS. Har sett nånstanns på forumet att det pratats om bagagerums mattor. Dom säljer det på Unicar. Till Ceed SW dvs. 499:-
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"