Annons

Lyckades sabba garantin på min förra ceed var noga med tiden

1
Fram till vårt bilbyte 2001 så hade vi alltid köpt nya bilar. Då gällde mil mellan servicetillfällen, inte tid.
Sedan hade vi 2-3 begagnade bilar tills vi köpte vår Ceed -07 2008.
Där var serviceintervallen 1500 mil. Detta körde vi på ung. 14 månader. I förlängningen så blev det att vi från inköpsdatum försköt servien 2 månader var år. Gick bra 2009, 2010 kom vi in 4 månader senare än vi skulle och nu i år på 600 mil ytterligare två månader. På detta vis så förverkades all fabriksgaranti så firman som nu bytte in den (Hedins) får stå för de tre år som är kvar av garantin.
Tur för mig att ingen uppmärksammade det när jag bytte in bilen. Då hade jag nog fått ännu mindre för den.
Den byttes in för ung. 95 000 kr och på saluskylten nu står det 108 000 kr.


SÅ SE TILL ATT STRIKT FÖLJA LEVERANSDAGEN SOM SERVICEDAG OM NI KÖR UNDER 3000 MIL/ÅR
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Lyckades sabba garantin på min förra ceed var noga med t

2
Har 23/12-2012 som 1 års jubileum så det hoppas jag verkligen inte jag missar. Ska dock försöka serva den nån vecka innan. Mycket julhandlande då. Så att serva bilen känns lite "off" Grym tur du hade Ronnie då dem ej uppmärksammade detta. Kanske ska man åka och kolla på den =D

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Lyckades sabba garantin på min förra ceed var noga med t

3
_Morgan_ skrev:Har 23/12-2012 som 1 års jubileum så det hoppas jag verkligen inte jag missar. Ska dock försöka serva den nån vecka innan. Mycket julhandlande då. Så att serva bilen känns lite "off" Grym tur du hade Ronnie då dem ej uppmärksammade detta. Kanske ska man åka och kolla på den =D

Mvh Morgan_
Du har ju redan en, eller? :)
Troligtvis har alla fel åtgärdats med tanke på den mängd det var. Dessutom är den ju omlackad till 75% allt utom tak och huv. Av Ljungby billack, vilka har gjort ett väldigt fint jobb. Var aldrig fel på motor och drivlina.
Den är utan bagagerumsmatta, den kan du se imorgon om du vill? :)

Ang service så sa de att det får flexa -+2 månader före eller efter inköpsdatum om nu inte man kört 3000 mil före...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"