Annons

Torkarblad slitna efter 500 mil

1
Hej!
Har haft min Cee'd i cirka tre månader nu och har kört ungefär 500 mil. Båda torkarbladen fram har blivit väldigt ineffektiva och lämnar mycket spår. Kan det verkligen vara rätt att de bara ska räcka så kort tid?

För övrigt så är detta min första bil, kan de slitna torkarna ha att göra med något slags handhavandefel? T.ex. att man skulle behöva tvätta dem lite då och då eller något sånt.

Tacksam för svar!
/Micke
Annons

Re: Torkarblad slitna efter 500 mil

4
Låter lite märkligt.
Har haft min Ceed sedan februari 2010, och den har nu gått 6000 mil. Har aldrig bytt torkare, varken fram eller bak. Märker heller inga tecken på att de skulle börja bli slitna.

Nu förvarar jag förvisso alltid bilen i garage, så vädrets påverkan på gummit torde vara minimalt.
Om det nu skulle ha så stor inverkan, om man parkerar bilen ute eller inne.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Torkarblad slitna efter 500 mil

5
Kan nog tänka mig att det påverkar rätt mycket om man har bilen ute eller inne. Där jag parkerar bilen på jobbet (i princip i skogen bredvid en dammig landsväg) blir det rätt så mycket smuts och damm på rutan, så jag måste spola av dem lite varje dag när jag åker hem. Samtidigt verkar det jäkligt snålt att bladen bara ska fungera i tre månader / 500 mil...
Skriv svar

Återgå till "Problem"