Annons

Re: Styrservo problem

11
Konstigt att de då säger " vi tar hem reservdelar med båt när vi har fått ihop ett antal". ********
Senast redigerad av _Morgan_ den 07 jul 2011, 18:35, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: § 8: Vi hänger inte ut varken medlemmar eller företag på detta forum eller i chatten.
Annons

Re: Styrservo problem

14
Lövboda skrev:Till tekniker, JAG gissar att du jobbar på Kia
!!!!! Svarar vad som policyn kräver
Nu tycker jag att du är lite onödigt aggressiv. Detta är helt normala problem för företag som handlar med produkter över gränserna. Men det man kan kritisera generalagenten för är att deras lagerhållning är för dålig, något som gäller alla importörer då lagerkostnaderna med alla medel skall hållas nere.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Styrservo problem

15
Nu börjar jag lacka ur TOTALT....
Kontaktade firman som skall fixa bilen och gissa om jag var GLAD!!!!!!!!!!!Nej knappast :evil:
Vart lovad att servon skulle komma i början-mitten av denna vecka. Svaret är NEJ det gör den inte. :evil:
Tjejen på firman sa att enligt någon på KIA i Stockholm så kommer den tidigast nästa vecka, men hon kunde inget lova då det inte gick/går att söka reservdelan på deras datasystem.
Nu har bilen stått 17 dagar - undrar hur länge till?

Kul med avbetalning på en bil som man inte kan nyttja, jag tar nog och kontaktar konsumentverket i detta om det tar 1 månad eller mer. För att kolla ifall *** Sverige får stå för avbetalningen under tiden.

till dig som är tekniker: Är det försvarbart att det tar så lång tid för ett relativt enkelt fel?

Nu har jag insett att man får vad man betalar för, kommer troligtvis aldrig mera att köpa KIA - Firman som sålt bilen har varit trevliga och förstående, men
:evil: *** ja du de har jag inte mycket till övers för..... :evil: Frågan är om båten ens lagt ut från Korea? den borde varit i Bremen i förre veckan senast helgen för att få till tiden som utlovades för uthämtning av bilen.
Senast redigerad av Lövboda den 15 jul 2011, 06:49, redigerad totalt 1 gånger.

Re: Styrservo problem

16
Hörstår din frustration till fullo, Lövboda.

Att inte få några vettiga svar, eller besked när reservdelar etc skall levereras är bland det mest frustrerande man kan råka ut för.
Ibland har både återförsäljare och generalagent svårt att förstå att bilen är något som man använder varje dag och som man inte kan vara utan en längre period.
Sannolikt beror detta på att de omges av bilar dagligen och således aldrig "blir utan" fordon ifall den egna bilen skulle gå sönder. ÅF och kundmottagare har aldrig råkat ut för detta och har därför svårt att sätta sig in i kundens situation.

KIA har uppenbarligen inte ordning på varken logistik och reservdelsupplägg, det står helt klart.
Att inte kunna leverera reservdelen inom 17 dagar, och dessutom inte kunna ge ett svar när den kommer, tyder på stor oförmåga inom reservdelsförsörjningen.

Jag tycker helt klart att du skall kontakta konsumentverket.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Styrservo problem

19
Lövboda skrev:Nu börjar jag lacka ur TOTALT....
Kontaktade firman som skall fixa bilen och gissa om jag var GLAD!!!!!!!!!!!Nej knappast :evil:
Vart lovad att servon skulle komma i början-mitten av denna vecka. Svaret är NEJ det gör den inte. :evil:
Tjejen på firman sa att enligt någon på KIA i Stockholm så kommer den tidigast nästa vecka, men hon kunde inget lova då det inte gick/går att söka reservdelan på deras datasystem.
Nu har bilen stått 17 dagar - undrar hur länge till?

Kul med avbetalning på en bil som man inte kan nyttja, jag tar nog och kontaktar konsumentverket i detta om det tar 1 månad eller mer. För att kolla ifall *** Sverige får stå för avbetalningen under tiden.

till dig som är tekniker: Är det försvarbart att det tar så lång tid för ett relativt enkelt fel?

Nu har jag insett att man får vad man betalar för, kommer troligtvis aldrig mera att köpa KIA - ta bättre hand om era kunder, Firman som sålt bilen har varit trevliga och förstående, men
:evil: *** ja du de har jag inte mycket till övers för..... :evil: Frågan är om båten ens lagt ut från Korea? den borde varit i Bremen i förre veckan senast helgen för att få till tiden som utlovades för uthämtning av bilen.
Ang. det jag markerat så är vi ett fristående forum, som inte på något vis avlönas eller ingår i Kias koncern eller återförsäljarnät.
Förstår din ilska efter att ha läst tråden. Jag hade en Ceed -07 innan och den var på verkstad minst en gång varje månad. Ett riktigt ruttet måndagsex. Vi ägde bilen i tre år. Sedan ville frugan ha en Ceed igen och nu har vi haft tur, ingetr krångel på tre månaders ägande.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Styrservo problem

20
:shock: Nu har jag fått bilen.
Jag fick information från KIA att reservdelarna skulle komma till centrallagret i Jönköping IDAG och firman som fixar bilen skulle få servon på måndag eller tisdag.
Så jissa om jag vart förvånad när de ringde i går och sa att bilen var klar.
Undrar om tomten varit där med reservdelar eller var den kommer i från.

Jaja det kommer inte jag att funder så mycket över - nu hoppas jag att jag får åka runt LÄNGE innan det blir något mera fel (eller det skall ju inte bli något mera fel ;) )
Skriv svar

Återgå till "Problem"