Annons

Ladda Iphone via USB

1
Min kompis provade att ladda sin telefon via min USB-kontakt i bilen, det verkar inte fungera så bra. Telefonen pep till med jämna mellanrum och indikerade att den ej laddades, sen började den ladda igen. Klarar inte bilens USB av att ge tillräckligt med kräm? Kan också nämna att jag har aldrig några problem med att spela upp musik via USB-minnen.

Jag har precis beställt en egen Iphone så jag funderar på om jag är tvingad att köpa en 12v-laddare istället? Vad har ni för erfarenheter av att ladda saker via bilens USB-kontant?
Annons

Re: Ladda Iphone via USB

4
Min Ajfån 3GS berer sig likadant ett pip (som när man sätter den på laddnig) med jämna mellanrum. Min tog inte tillräcklig laddning för att driva den som gps, dvs skärmen på hela tiden. Jag fick köra med den kortare Kia-kabeln, då funkade det, telefonen blev dock ganska varm.

Re: Ladda Iphone via USB

5
Jag utgick direkt ifrån att usb i bil oftast inte ger tillräckligt med ström för laddning av telefoner. Kör med billaddare så är ev. problem lösta.

Nu använder jag en Tomtom car kit. Denna gör Iphone till en 12 satelliters gpsmottagare istället för de mediokra fyra som är standard. Nu är felmarginalen som vilken stationär gps som helst, innan var man glad om den visade vägen i det kvarteret man var i och inte det bredvid. TomTom car kit fungerar till alla gps-program, har dessutom inbyggd högtalare som låter lite mer än den i telefonen
Ursäkta för utsvävningen och OT. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"