Annons
Annons

Re: Fisk/akvarium?

2
Marcus_Turbo skrev:Hej Kia Lovers :thumbup:.

Någon här på forumet som håller på med akvarium och fiskar? :)
Hade för många år sedan ett akvarium med cyklider *stavning* och diverse andra fiskar.
Har börjat fundera nu igen på att skaffa ett 1500 liters med lite större fiskar i. Håller du själv på?
Hade isåfall varit skoj o se en bild eller 2 om du kan ordna det :)

Ha det gott.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Fisk/akvarium?

4
_Morgan_ skrev:
Marcus_Turbo skrev:Hej Kia Lovers :thumbup:.

Någon här på forumet som håller på med akvarium och fiskar? :)
Hade för många år sedan ett akvarium med cyklider *stavning* och diverse andra fiskar.
Har börjat fundera nu igen på att skaffa ett 1500 liters med lite större fiskar i. Håller du själv på?
Hade isåfall varit skoj o se en bild eller 2 om du kan ordna det :)

Ha det gott.

Mvh Morgan_

1500/l är ju inte illa :shifty: mitt är bara på 220/l :) tycker det blir jobbigt nog när man ska göra vatten byten osv :).
Men om du skaffar dig ett 1500/l så säg till för då måste man ju komma förbi och kolla in det! ;). Försökte ta en bild, men skit svårt!
Akvarium Akvarium
Är ett ytterfilter på ingång så småningom då innerfiltret inte orkar med i den takt jag tycker. Även då lite vackrare fiskar kanske. Hade scalarer för många år sedan i ett mindre kar.
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Fisk/akvarium?

5
Ser ju kanon ut Marcus. Jo farsan hade ett på 1500l som han hade större fiskar i. Detta akvarium är jag lite intresserad av att ha här hemma nu då han längre inte föder upp fiskar.
Vad har du för fisk i akvariet?

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Fisk/akvarium?

6
_Morgan_ skrev:Ser ju kanon ut Marcus. Jo farsan hade ett på 1500l som han hade större fiskar i. Detta akvarium är jag lite intresserad av att ha här hemma nu då han längre inte föder upp fiskar.
Vad har du för fisk i akvariet?

Mvh Morgan_
Ja tack ska du ha Morgan :). Aha se där ja! Mäktigt med ett så stort ju :mrgreen: Vad för fisk skulle du då velat ha?

Jag har bara guppy's några tetror och några ancistrus malar, en stor hane och några yngel som börjar växa upp, dock dog deras far för ett bra tag sedan :(.
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Fisk/akvarium?

7
Ja du jag vet inte riktigt vad det skulle vara för sorters fiskar. Men sk tetror blir det ett gäng iaf. Sen är ju malar kanon att ha några stycken. Håller på att utforska lite olika fiskarter just nu :) Blev grymt sugen på ett akvarie när jag såg denna tråden :)

Ja men då har du ju några arter iaf :) Inga sköldpaddor då?? ;)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Fisk/akvarium?

8
_Morgan_ skrev:Ja du jag vet inte riktigt vad det skulle vara för sorters fiskar. Men sk tetror blir det ett gäng iaf. Sen är ju malar kanon att ha några stycken. Håller på att utforska lite olika fiskarter just nu :) Blev grymt sugen på ett akvarie när jag såg denna tråden :)

Ja men då har du ju några arter iaf :) Inga sköldpaddor då?? ;)

Mvh Morgan_
Jo tetror fyller ju ut fint med sin färg :). jo men med 1500/l så får du nog ha en annan mal art än vad jag har som blir lite större, eller fler bara! Jag har några som är stora nog att flytta så säg till isf :P.

Nej inga sköldpaddor, men vill ha scalarer framöver! helst få dem att leka av sig lite :)

Mvh Marcus
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Skriv svar

Återgå till "Ordet är fritt"