Annons

Re: Centrallåset

11
JohanL skrev:Har heller inga problem med centrallåset. Men jag måste säga att det är en jäkla räckvidd på fjärrlåset. Har testat och det går ofta på upp till 80m beronde lite på väder och annat.
80 meter? Det var inte så bra, eller?
Vad jag testat så klarar den 260-280 meter. Testade på raksträckan på Mantorp park och hade parkerat där starten brukar vara vid dragracingtävlingarna.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Centrallåset

12
trego skrev:Har idag varit på verkstad ang. problem med centrallåset, som bara fungerar ca. 1 gång av 3.
Problem med BCM:n som skall bytas enl. verkstaden. Upptäckte även ett annat fel före verkstadsbesöket nämligen att trots ljusreglaget i läge 0 (släckt) tänds helljuset om reglaget förs framåt, vilket ibland händer av misstag. Även detta beror på BCM:n som styr mycket enl. verkstadskillen. Planerar nytt verkstadsbesök för att byta BCM:n v. 36.
Min bil är en Kia Ceed SW Crdi eco tillverkad i februari och levererad i april 2010.
Det är samma sak på min bil, helljuset tänds när man för spaken framåt även med ljusreglaget i läge 0. Trodde det skulle vara så? Verkstaden har alltså sagt att det är ett fel?

Personligen stör det mig inte alls. Men uppdatera oss gärna med hur det går, kan ju vara bra att veta huruvida det är något som man borde få åtgärdat.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Centrallåset

13
Backis skrev:
trego skrev:Har idag varit på verkstad ang. problem med centrallåset, som bara fungerar ca. 1 gång av 3.
Problem med BCM:n som skall bytas enl. verkstaden. Upptäckte även ett annat fel före verkstadsbesöket nämligen att trots ljusreglaget i läge 0 (släckt) tänds helljuset om reglaget förs framåt, vilket ibland händer av misstag. Även detta beror på BCM:n som styr mycket enl. verkstadskillen. Planerar nytt verkstadsbesök för att byta BCM:n v. 36.
Min bil är en Kia Ceed SW Crdi eco tillverkad i februari och levererad i april 2010.
Det är samma sak på min bil, helljuset tänds när man för spaken framåt även med ljusreglaget i läge 0. Trodde det skulle vara så? Verkstaden har alltså sagt att det är ett fel?

Personligen stör det mig inte alls. Men uppdatera oss gärna med hur det går, kan ju vara bra att veta huruvida det är något som man borde få åtgärdat.
Så är det på min bil och även de demobilar jag provkört av Kia. Sa de verkligen att det var något fel?
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Centrallåset

16
Tobbe skrev:Har noterat att bilen vägrar låsa med fjärren om någon dörr eller bakluckan inte är HELT stängd.
Så är det även med min Volvo V70 2,4D 2010, även vår Volvo V50 T5 är det samma sak med.
Volvo V70 2,4D 2010, Kia Ceed SW CRDI Eco Komfort 2011

Re: Centrallåset

17
Tobbe skrev:Har noterat att bilen vägrar låsa med fjärren om någon dörr eller bakluckan inte är HELT stängd.
Vilket ju är jättebra då man vet att om bilen blinkar så blir den låst överallt.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Centrallåset

18
I samband med min 1:a service förra veckan fick jag även problemet med fjärrlåset åtgärdat, hade tidigare fått BCM:n utbytt utan resultat. Nu gjorde man en grundlig uppsmörjning av tändningslåset, sprutade in rejält med (förmodligen 5-56) så att det rann ut en blandning med lite smuts. Nu fungerar fjärrlåset perfekt, så enkelt var det.

Re: Centrallåset

19
Min fjärr fungerar felfritt på x antal meter. Har aldrig haft strul med denna nyckel. Tvi tvi.. Kanske är den andra nyckeln jag har nyckeln från hel***** :D

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"