Varje gång jag startar min Picanto (modell 2024) så får jag gå in i inställningarna och stänga av varningen som kommer om man kör 6 km över hastigheten.
Den modell vi provkörde hade det avstängt (kanske en säljarfunktion?). Så vet någon hur och om man kan ändra inställningen permanent?
(synpunkter på att man inte ska köra för fort kan ni ta i en annan tråd).
Annons
Re: Stänga av hastighetsvarning
2Från och med 2024 på alla modeller finns den funktionen tyvärr.
Allt återställer sig efter nystart. Varningar, filhållning mm.
Du kanske provkörde en 2023 års modell.
Allt återställer sig efter nystart. Varningar, filhållning mm.
Du kanske provkörde en 2023 års modell.
3Det var inte så mycket äldre modell. Men ifall funktionen inte fanns 2023 så kan orsaken vara att jag provkörde en äldre modell. 
Det är otroligt irriterande ljudsignaler som piper till hela tiden. Det är lite olika ljudsignaler (likt R2D2) men ifall man inte förstår vad just den signalen betyder så flyttar man blicken från trafiken för att leta upp vad bilen ville säga. Det motverkar helt klart sitt syfte.

Det är otroligt irriterande ljudsignaler som piper till hela tiden. Det är lite olika ljudsignaler (likt R2D2) men ifall man inte förstår vad just den signalen betyder så flyttar man blicken från trafiken för att leta upp vad bilen ville säga. Det motverkar helt klart sitt syfte.
4För info: Jag hittade "Dealers Mode" i systemet. Men där fanns inga inställningar som lockade.
Det var inte så användarvänligt heller. Så en normal bilhandlare skulle inte försöka göra något där.
Det var inte så användarvänligt heller. Så en normal bilhandlare skulle inte försöka göra något där.
5Det finns även en djupare Factory Mode, men jag är inte säker på att det går att ändra det heller. Kanske, men det är inget man ska ge sig in och leka i, då det kan sabba den redan korta garantin för AVN-enheten.