Annons

Re: Rycker/hackar

11
Dvall skrev: 06 jun 2024, 17:10 Sant!
Otroligt störande.
Men mitt började med ryckande, senare kom problemet med max varvtal och ”turbolös”, sen kom svårstartad, sen kom det med 2 avstängningar under drift.
Någon som ser något sammanhang?
Turbolös vart min när jag tog bort slangen på ventilen ovanför turbon, och då försvann också alla ryckningar
Annons

12
Willy30 skrev: 02 jun 2024, 19:04 Hej, har en Kia cee'd_sw 1.6 CRDi Manuell, 128hk, 2012.

Inga felkoder, inga varningslampor, det som är problemet är bara väldigt irriterande. Vid "normal" körning så hackar/hoppar/rycker bilen, släpper man gasen så slutar det, ger man full gas så slutar det. Man skulle kunna säga att det är som att den misständer, samma känsla fast jag tror inte att det är det, för då skulle den väl göra det vid full gas också. Det är samma symptom som om man skulle ha för hög växel och bilen "rycker" fram. Har försökt googla runt lite men hittar inget rikigt bra svar, fått något tips om att uppdatera programvaran. Någon som känner igen detta
problem?
Har du löst problemet?
Jag har fått bort mina ryckningar, slå på acn så att knappen lyser, där försvann mina. Prova sen att slå av acn, då har du ryckningar igen. Ska tilläggas att jag behöver fylla på köldmedia .

13
Inga felkoder senaste tiden, ryckningar samt ibland kraftlös, varvar inte över 2800 samt svårstartad efter att ha stått 2-3 timmar eller längre.
Öppnade och kollade armaturen i tanken och den var inte igensatt som i videon. Lite smuts men inte nämnvärt.
Fortsättning följer🥲

14
Willy30 skrev: 02 jun 2024, 19:04 Hej, har en Kia cee'd_sw 1.6 CRDi Manuell, 128hk, 2012.

Inga felkoder, inga varningslampor, det som är problemet är bara väldigt irriterande. Vid "normal" körning så hackar/hoppar/rycker bilen, släpper man gasen så slutar det, ger man full gas så slutar det. Man skulle kunna säga att det är som att den misständer, samma känsla fast jag tror inte att det är det, för då skulle den väl göra det vid full gas också. Det är samma symptom som om man skulle ha för hög växel och bilen "rycker" fram. Har försökt googla runt lite men hittar inget rikigt bra svar, fått något tips om att uppdatera programvaran. Någon som känner igen detta
problem?
Hej! Hade samma problem, prova med att trycka in ac-knappen så att den lyser. Problemet försvinner. Min var dåligt med köldmedia, har fyllt nu och knappen intryckt, går felfritt. Väldigt konstigt fel.

15
Tohmmy skrev: 08 jul 2024, 10:33

problem?
Hej! Hade samma problem, prova med att trycka in ac-knappen så att den lyser. Problemet försvinner. Min var dåligt med köldmedia, har fyllt nu och knappen intryckt, går felfritt. Väldigt konstigt fel.
Jag har faktiskt en trasig magnetkoppling till ACn som jag har tänkt byta nu ett tag, har svårt att tro att det skulle ha nå att göra med det i mitt fall, men ja... man vet aldrig!

16
Willy30 skrev: 08 jul 2024, 11:15
Tohmmy skrev: 08 jul 2024, 10:33

problem?
Jag har faktiskt en trasig magnetkoppling till ACn som jag har tänkt byta nu ett tag, har svårt att tro att det skulle ha nå att göra med det i mitt fall, men ja... man vet aldrig!
Jag har jobbat med bilar i 23-år och har aldrig varit med om något dylikt. Satt och tryckte av och på knappen åtskilliga gånger och vart snopen att felet försvann med ac på. Lycka till

18
Willy30 skrev: 12 jul 2024, 16:39 Har upptäckt en liten sak, när det är varmt ute, typ 20grader och varmare då rycker bilen sådär, men är det svalt ute typ 10-15 grader så går bilen hur bra som helst.
Min gjorde likadant, fortfarande acn.
Min är felfri nu med fylld ac,

19
Tohmmy skrev: 12 jul 2024, 17:19
Willy30 skrev: 12 jul 2024, 16:39 Har upptäckt en liten sak, när det är varmt ute, typ 20grader och varmare då rycker bilen sådär, men är det svalt ute typ 10-15 grader så går bilen hur bra som helst.
Har du löst problemet, min är felfri med fylld ac 😂 men stänger jag av den på knappen så rycker den igen.

20
Tohmmy skrev: 25 jul 2024, 17:24
Tohmmy skrev: 12 jul 2024, 17:19
Har du löst problemet, min är felfri med fylld ac 😂 men stänger jag av den på knappen så rycker den igen.
Har inte haft tid, ska ta tag i det snart, just blivit husägare, men det lutar ju mer och mer åt att det är acn som är boven
Skriv svar

Återgå till "Problem"