Annons

Koppla kabelsats dragkrok Kia Optima JF

1
Jag har precis monterat en dragkrok på min 2018 Kia Optima 1.7crdi GT-Line och när jag dragit in kabelsatsen i baljan för reservdäcket hittade jag en kontakt som ej används. Den sitter fasthakad i en annan kontakt som går till parkeringssensorerna.

Är detta någon form av fördragen kontakt för dragkrok? Är 10 kablar in till den och jag har 10 kablar från kabelsatsen som ska kopplas + 2 stycken jord. Så det kändes rimligt.

Någon som har tillgång till elschema för den?

Bifogat bilder på kontakten.
Annons

Re: Koppla kabelsats dragkrok Kia Optima JF

2
Finns inget fördraget att bara koppla in sig på. Kontakten du ser är troligen jordbryggan. Finns ingen bifogad bild, så det är min kvalificerade gissning.
Du bör ju ha fått en instruktion med elsatsen. Det är en styrenhet som ska monteras + att det ska dras minst en matningskabel ända framifrån batteriets pluspol och bak till denna.
Det finns kanske 7-poliga "fulsatser" utan styrenhet som man skarvar på befintliga kablar i bilen, men dessa är inte att rekommendera, då det kan bidra till en massa lustiga fel.

Re: Koppla kabelsats dragkrok Kia Optima JF

6
Ursäkta försenat svar, färgerna på kablarna överensstämmer i kontaktstycket i bilen överensstämmer inte med färgerna på kabelsatsen så jag har ingen koll på vad som är "bromsljus" i bilens kontaktstycke. De till kabelsatsen har jag fått schema till så det är lugnt. Men just att veta vilken den ska ihop med.

Det kanske går att mäta på dessa bilar?
Skriv svar

Återgå till "Optima"