Annons
Annons

Re: Förvärmning av batteriet Kia Niro EV 2022

4
Min säljare förklarade, som Du, att man ska ställa in en laddare i navigatorn, så får man förvärmning. Det ska dyka upp en snöflinga på skärmen framför ratten. (inte den som visas vid +-3 grader) Jag har dock ännu inte sett någon. Vi laddade 25 kW hos Tesla vid 50% batteri och +5 grader i skuggan.
I instruktionsboken (pappper) för modell 2021 beskrivs "Vinterläge" under "EV-settings" Det ökar elförbrukningen men värmer batteriet, ökar körprestandan och förbättrar laddningen. Det inaktiveras vi låg batterinivå.
Ska man välja detta hela vintern? Eller bara de dagar man planerar att snabbladda?
Jag är alldeles ny elbilist.

Re: Förvärmning av batteriet Kia Niro EV 2022

5
Min säljare förklarade, som Du, att man ska ställa in en laddare i navigatorn, så får man förvärmning. Det ska dyka upp en snöflinga på skärmen framför ratten. (inte den som visas vid +-3 grader) Jag har dock ännu inte sett någon. Vi laddade 25 kW hos Tesla vid 50% batteri och +5 grader i skuggan!!!
I instruktionsboken (pappper) för modell 2021 beskrivs "Vinterläge" under "EV-settings" Det ökar elförbrukningen men värmer batteriet, ökar körprestandan och förbättrar laddningen. Det inaktiveras vi låg batterinivå.
Ska man välja detta hela vintern? Eller bara de dagar man planerar att snabbladda?
Jag är alldeles ny elbilist.
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"