Annons

Erfarenhet av "buckelgubbar"?

1
Hej på er!

Tog pärlan till Skåne i helgen, för att se sambons syster viga sig. Skåningar är som spanjorer visar det sig, för resan resulterade i en saftig repa och ett dörruppslag bakom vänster bakdörr, trots mina envetna ensamparkeringar. Repan polerade jag bort utan större problem, men dörruppslaget är inte mycket att göra åt för mig.

Har hört att det finns "buckelgubbar" som åker runt till bilhandlarna och fixar dörruppslag och mindre skador. Har kollat med en lokal bilhandlare dit det kommer en buckelgubbe varannan vecka som tydligen ska fixa de flesta bucklorna snabbt, lätt och billigt.

Har någon av Er erfarenhet av dessa kringresande konstnärer?
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
Annons

Re: Erfarenhet av "buckelgubbar"?

2
Anlitade precis en sådan här i Göteborg för att fixa en buckla i ena dörren där en vänlig själ slängt upp sin dörr för att sedan försvinna från platsen... Resultatet blev över förväntan, i mina ögon ser dörren som ny ut. Det blev även bra mycket billigare än vad verkstan ville ha.

Re: Erfarenhet av "buckelgubbar"?

5
Ronnie skrev:Så vad finns de under för rubrik på "gula sidorna"? Eller är det svartjobbare?
Nejdå, men de verkar främst arbeta hos bilfirmor med att rätta till bucklor på begagnade salubilar. Han som jag ska anlita är på en ort en dag och betar av ett gäng bilhallar och sen drar han vidare till nästa stad och han reser på norra Götaland, södra Svealand och Norge.

Bara att ringa till lite handlare och fråga om de har någon buckelgubbe som kommer till dem.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Erfarenhet av "buckelgubbar"?

6
Vi har 2 stycken som "petar" våra bilar (hyrbilar), ena av dom var han som tog hit konceptet
till sverige!
Och det blir mycket bra beroende på var dom sitter!
En del klarar man inte av då det kan va en balk bakom eller sitter på konstigt veck!
Och stora "vassa" bulor är mycket svårare för dom då det är risk för att lacken ska
spricka.

Men be "buckelkillar" kolla på bulan så ska du se att du får hjälp!

Mvh Peter.

Re: Erfarenhet av "buckelgubbar"?

7
Hittade en lapp med ett telenummer till en Buckelfixare.
Skrev ner det för några år sedan behövde aldrig använda det.
Vet inte om det är så käckt att lägga ut någons nummer om man inte vet
att han håller på, men skicka mig ett PM så skickar jag numret tillbaka så får ni ringa och testa
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"