Tja, det är så att jag råkat ut för turboras och har fått tips om att lättaste sättet att få ut turbon är att ta dän grenröret med turbon på
Problemet är bara att jag vet inte hur hårt jag ska dra åt muttrarna igen när jag ska montera på grenröret igen med ny turbo.
Någon som har koll eller har tillgång till en verkstadshandbok som inte är på ryska
Annons
Re: Torque specs på intags grenrör (intake manifold)
2Lättast är att bara ta ner själva turbon.
Bulten undertill (som man inte kommer åt att skruva loss) slår man av och byter ut när turbon är nere.
Att plocka ner hela grenröret är för mycket jobb, speciellt om muttrar och bultar är rostiga (vilket de brukar vara)
Men iallafall, åtdragningsmomentet på dessa tror jag är 45 Nm
Bulten undertill (som man inte kommer åt att skruva loss) slår man av och byter ut när turbon är nere.
Att plocka ner hela grenröret är för mycket jobb, speciellt om muttrar och bultar är rostiga (vilket de brukar vara)
Men iallafall, åtdragningsmomentet på dessa tror jag är 45 Nm
Re: Torque specs på intags grenrör (intake manifold)
3Det e löst. lämna in hos mekaniker
KIA CEE'D SW (ED) 1.6 CRDi 115 2008 115Hk