Annons

Re: Hur mycket kan man pressa ner priset på en ny cee'd?

11
Ok. Jag frågade oxå om jag skulle få bättre prtis på bilen utan inbyte.
Men eftersom jag har en V70 som bara gått 6000mil. Så tyckte han den lät så intressant att den ville han gärna ha.
Jag sa att jag kunde tänka mig att sälja den privat, om han inte gav nått vettig pris.

Men även om jag får ett hyffsat inbyte pris, så lär jag inte gå med på en oprutad Kia :D
Smulan skrev:Mitt köp på 186 var "rent" och det underlättar naturligtvis. Om man har inbyte vet man ju aldrig vad som är vad och kan omöjligt säga vad man fick ge för den nya.

För övrigt, bra tråd och initiativ! Sånt här brukar vara svårt att få tag i och av någon anledning betraktas det som känsligt.
Men man vill ju aldrig medge att man gjort en dålig affär. Och att köpa en ny bil är nästan alltid en dålig affär.
Men kul, nybilsdoften är något speciellt och lite kul ska man ha i livet...
Cee´d Crdi SW-10a
Annons

Re: Hur mycket kan man pressa ner priset på en ny cee'd?

12
swan skrev:Glömde att skriva det, mitt köp var också rent; ingen inbytesbil.

Jag räknade med att ingen handlare ville byta in en 15 år gammal Volvo 850 utan fungerande värme och med körförbud :lol:

Det är intressant att se hur priserna på tillbehören varierar mellan handlarna, egentligen så är det ju slutpriset som är det enda som är viktigt, men det är ändå kul att notera.

Så här såg det ut på de orabatterade priser som jag fick av de sex handlare som gav detaljerade offerter, från billigast till dyrast:

avtagbar dragkrok
7000
7800
8370
8950
9154
10530

motorvärmare
4500
4900
4990
5350
5530
5917

3530:- i skillnad mellan dyrast och billigaste dragkroken och 1417:- i skillnad på motorvärmare. Antar att det är lite olika arbetskostnader som de räknar med, eller så är det helt enkelt rätt fiktiva siffror som de slänger sig med :).
Oj ja det var en sjuk sklilnad!
Är det kupé uttag oxå eller bara motorvärmare?.
Jag fick rabatt enligt säljaren på M+K värmare för 5900:-!, det var ju inte så billigt i så fall! :lol:
Cee´d Crdi SW-10a

Re: Hur mycket kan man pressa ner priset på en ny cee'd?

15
Ok, va bra. Ja 5% på komplett bil ska alltså inte vara omöjligt.... :)
swan skrev:
Biltoken skrev:Oj ja det var en sjuk sklilnad!
Är det kupé uttag oxå eller bara motorvärmare?.
Jag fick rabatt enligt säljaren på M+K värmare för 5900:-!, det var ju inte så billigt i så fall! :lol:
Det ska vara med kupéuttag på samtliga priser, för det var det jag efterfrågade. Tror dom brukar kalla det för "grenuttag".
Cee´d Crdi SW-10a

Re: Hur mycket kan man pressa ner priset på en ny cee'd?

18
Seastream skrev:Jag har som sagt en Kia Ceed SW -09 ( eller rättare 10:ans modell då den tillverkades i juli) svart metallic lack plus vinterdäck.

Säger ogärna var jag köpte den men med vinterdäcken(friktion) och metallic så hamnade jag i samma prisklass som killen över som köpte förra säsongens modell 8-)

Bara att gratulera till Sveriges bästa köp. Du borde köpt fler, kunde lätt sålt dem för mer på blocket.

Re: Hur mycket kan man pressa ner priset på en ny cee'd?

19
pluttrick skrev:
Seastream skrev:Jag har som sagt en Kia Ceed SW -09 ( eller rättare 10:ans modell då den tillverkades i juli) svart metallic lack plus vinterdäck.

Säger ogärna var jag köpte den men med vinterdäcken(friktion) och metallic så hamnade jag i samma prisklass som killen över som köpte förra säsongens modell 8-)

Bara att gratulera till Sveriges bästa köp. Du borde köpt fler, kunde lätt sålt dem för mer på blocket.
Måste hålla med pluttrick här.
Om du lyckades köpa en faceliftad SW CRDi med komfortpaket o metallic för 160 :shock: , Grattis!
(själv tyckte jag att 190k var ett bra pris.)
2018 cee'd SW GDi
fd. 2010 cee'd SW CRDi

Re: Hur mycket kan man pressa ner priset på en ny cee'd?

20
Hej på er! Är sedan i tisdags en nöjd och lycklig Ceed-ägare (2010 års modell).

Fick min Kia Cee'd SW Komfort 1.6 CRDi Eco för 195.500:-
I det priset ingick metalliclack, friktionsdäck på alu-fälg samt en avtagbar dragkrok.

"Årets sämsta affär" sa bilhandlaren (för övrigt den coolaste på hela västkusten) först. Sen hade tydligen listpriserna dessutom gått upp med 4000 förra veckan. Ja, något sätt måste man väl reagera på när man får alldeles bra recensioner i motorpressen. Tur för mig att jag slog till innan jul ivf :D

Jag fick även prisförslag som "personalbil" via det företag där jag är anställd. Då skulle den kosta 194.000:-, men jag antar att det ingår någon typ av kickback mellan företag och bilfirma då... Samma firma gav 205.000:- som offert ifall jag ville handla som privatperson.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"