Annons

Bilköp med många mil, bra eller dåligt bilköp?

1
Hej!

Jag är ute på vift för att köpa en annan bil, inte just nu då men längre fram. Just den/dem bilmodellerna som jag har kollat på ute på Blocket har en hel del mil på mätaren och jag undrar:

Vad för slags risk är det man tar när man köper en bil som har gått över 10.000km?
- Då syftar jag inte på en bil som har gått 25.000km utan en bil med 10 till 13.000km på mätaren?

Gör man ett bra bilköp med såpass många mil på mätaren? Vad ska man tänka på inför ett sådant bilköp?

Ni som har mer erfarenhet än mig får gärna berätta lite mera kring detta ämnet :)

NOTE - Det märke som jag har kollat på är Volkswagen Touareg

MVH
Kia SPORTAGE 1.7 CRDi
Annons

Re: Bilköp med många mil, bra eller dåligt bilköp?

3
Beror helt på om service gjorts varje gång på verkstad eller av hemmapulare. Hade en Volvo 945 (med högtrycksturbo) som jag sålde när den gått 36000 mil och ALLT fungerade som det skulle. Även klimatanläggningen, den drog ingen olja och trots automatlåda låg jag precis under 1 liter milen.
Om man kollar hos transportstyrelsen så har köparen den kvar ännu efter snart 10 år och den har nu gått över 45000 mil. Ser den ibland då han bor på samma ö som jag och den ser fortfarande ut som ny.
Kia Niro 2019 plug-in hybrid med Pluspaket 2
Skriv svar

Återgå till "Andra bilmärken"