Annons

Re: Inte lackförsegla första året

11
Ok, denna då?
Bild
Blöt bil, torr bil? Efterpolera? Då lägger man på precis att man ser en hinna eller liknande?

Ultima Paint Guard Plus 118ml (blir över 2000 kr/liter)

Ultima Paint Guard Plus håller glansen, skapar vattenpärlning och fortsätter skydda lacken under flera månader. Få andra bilvårdsprodukter motstår rengöringsmedel, surt nedfall, vattenfläckar, vägsalt och insektsrester lika bra som Ultima Paint Guard Plus. Resultaten garanteras!

118 ml. (4 oz.) flaska med mikrofint spraymunstycke. Mikrofiberapplikator inkluderas. Ultima Paint Guard Plus är superkoncentrerat. Användes medlet enligt intruktionerna räcker en liten flaska till 20 appliceringar på en medelstor bil och en applicering räcker i flera månader. Din lack kommer alltså förbli skyddad under mycket lång tid.

Produkten är mycket hållbar. Du kan dock applicera den så ofta du vill, även i flera lager. Att lägga produkten i flera lager medför både bättre hållbarhet och en fantastisk wet-look. Produkten bör tillåtas härda 12 timmar mellan lagren.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Inte lackförsegla första året

12
Ronnie skrev:Ok, denna då?
Bild
Blöt bil, torr bil? Efterpolera? Då lägger man på precis att man ser en hinna eller liknande?

Ultima Paint Guard Plus 118ml (blir över 2000 kr/liter)

Ultima Paint Guard Plus håller glansen, skapar vattenpärlning och fortsätter skydda lacken under flera månader. Få andra bilvårdsprodukter motstår rengöringsmedel, surt nedfall, vattenfläckar, vägsalt och insektsrester lika bra som Ultima Paint Guard Plus. Resultaten garanteras!

118 ml. (4 oz.) flaska med mikrofint spraymunstycke. Mikrofiberapplikator inkluderas. Ultima Paint Guard Plus är superkoncentrerat. Användes medlet enligt intruktionerna räcker en liten flaska till 20 appliceringar på en medelstor bil och en applicering räcker i flera månader. Din lack kommer alltså förbli skyddad under mycket lång tid.

Produkten är mycket hållbar. Du kan dock applicera den så ofta du vill, även i flera lager. Att lägga produkten i flera lager medför både bättre hållbarhet och en fantastisk wet-look. Produkten bör tillåtas härda 12 timmar mellan lagren.
Japp precis den.
Läggs på efter att du har tvättat den, och i vissa fall efter polering som många gör.
Skall vara helt torrt, annars blir det bara väldigt oljigt och det fäster inte.
Man sprutar 2-3 sprut max på applicersvampen man får med (där på bilden), och kör en yta stor
som en bildörr nästan, i typiska vax-rörelser á karate kid anda.

Och för att få ut maxeffekt, så rek. det att lägga uppåt 3-4 appliceringar, dock med minst 12 timmars
mellanrum.
Jag har t.om gjort det med med 2 veckors mellanrum, dvs varannan vecka efter varje tvätt.
Så nu nästa vecka blir det en 3dje gång för mig.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Inte lackförsegla första året

13
Fick detta av en herre i ett annat forum. Han jobbar som rekondare i egen firma.

Nej.
Gammal myt från 80 talet.

En bil är kanske inte 100% härdad från fabrik idag, men 95% och de lösningsmedel som ska ut stoppas då inte av ett lackskydd som är själva diskussionens handling.

Du kan gött göra det, sen om det är värt att betala mkt för när bilen är ny vet jag inte men har man pengar så absolut.

Se till att få det gjort på rätt ställe bara.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Inte lackförsegla första året

14
Ronnie skrev:Fick detta av en herre i ett annat forum. Han jobbar som rekondare i egen firma.

Nej.
Gammal myt från 80 talet.

En bil är kanske inte 100% härdad från fabrik idag, men 95% och de lösningsmedel som ska ut stoppas då inte av ett lackskydd som är själva diskussionens handling.

Du kan gött göra det, sen om det är värt att betala mkt för när bilen är ny vet jag inte men har man pengar så absolut.

Se till att få det gjort på rätt ställe bara.
Jao ungefär vad jag står, dock ser jag inte att det skulle vara onödigt direkt, men det är
som han säger, hur mkt man är beredd att lägga på bilen.
Därför jag gjorde det själv istället, speciellt nu när den är ny :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Inte lackförsegla första året

15
Ronnie skrev:Däremot att man kanske gör en rekond på lacken efter några år, för att få bort tvättrepor och liknande, men detta känns inte så nödvändigt om man inte har någon solid lack.
Dessutom så hade jag gjort det ofta om det var en Aston, Porsche eller liknande. Då bevarar man en investering.En Ceed för under 200kkr känns det lite för dyrt, helt enkelt.

Jag har oftast varit pedant med mina bilar. Men när man byter in bilen skiter ju säljarna i hur bilen ser ut. De tittar som mest ut genom fönstret innan de slår inbytespriset på datorn.
spelar ingen roll om du har solid eller metallic tvättrepor får du ändå.........
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"