Annons

Re: Handsfree

11
mv98mv skrev:Vi pendlar på motorväg 13 mil och kör med farthållaren på 120km/h så drar Kia`n 0,63 och passaten 0,58.
Testa lägg det på 110 så ska du se att förbrukningen går ner. Min drar ca 0,62-0,65 och då åker jag bara i stadstrafik, kanske någon långkörning ibland Max 10-15 mil
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Annons

Re: Handsfree

12
Konstigt om det är så många bilar som har samma fel borde KIA ta det mer på allvar än att säga att det är en egenskap.
Vad sa ARN om felet när då gjorde en anmälan vi andra borde kanske göra samma sak då det är ett fel som dom inte vill åtgärda.
Finns det någon representant på forumet för KIA ?

Re: Handsfree

13
Arn;, nu skall du höra efter ett antal mail med Arn.
Börjar jag tro att Kia funderar på om det är ett fel iaf. Blev jag kontaktad av säljaren:) kändes bra,kanske jag hade rätt i det det trots allt var fel. De ville göra upp o lägga det bakom sig

Re: Handsfree

15
Angående bränsleförbrukningen så är dom flesta kommentarer om förbrukningen långt ifrån vad KIA säger i specen.
1.6 Diesel Eco, manuell växellåda, CO2: 94 g/km, Bränsleförbrukning (l/100km): Blandad: 3.6; Stads: 4.0; Landsväg: 3.4 (kopierat från kia hemsida)
Filiplyxell om din bil drar 0.62-0.65 så drar den mer än 2dl mer per mil det stor felmarginal.Man ska inte tro på fabrikanternas siffror men i detta fallet är det för stor skillnad tycker jag...

Re: Handsfree

16
Angående bränsleförbrukningen så är dom flesta kommentarer om förbrukningen långt ifrån vad KIA säger i specen.
1.6 Diesel Eco, manuell växellåda, CO2: 94 g/km, Bränsleförbrukning (l/100km): Blandad: 3.6; Stads: 4.0; Landsväg: 3.4 (kopierat från kia hemsida)
Filiplyxell om din bil drar 0.62-0.65 så drar den mer än 2dl mer per mil det stor felmarginal.Man ska inte tro på fabrikanternas siffror men i detta fallet är det för stor skillnad tycker jag...

Re: Handsfree

17
mv98mv skrev:Angående bränsleförbrukningen så är dom flesta kommentarer om förbrukningen långt ifrån vad KIA säger i specen.
1.6 Diesel Eco, manuell växellåda, CO2: 94 g/km, Bränsleförbrukning (l/100km): Blandad: 3.6; Stads: 4.0; Landsväg: 3.4 (kopierat från kia hemsida)
Filiplyxell om din bil drar 0.62-0.65 så drar den mer än 2dl mer per mil det stor felmarginal.Man ska inte tro på fabrikanternas siffror men i detta fallet är det för stor skillnad tycker jag...
Dom siffror som anges är i 70km/h i vindtunnel. Inger man ska gå på.
Tycker att 0,62-0,65 är väldigt bra för att vara i stan, min gamla cee'd med samma motor fast euro 5 drog ca 0,1 mer
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Handsfree

19
Har haft min Kia Ceed -17 i drygt 1 månad nu och upptäckt att mina vänner klagar på att ljudet försvinner/hackar, så det inte går att prata via handsfree:n. Ska bli intressant att höra vad verkstaden här i Bromma/Vällingby-trakten kommer att säga... Tack för tipset om ARN. Jag ska direkt ta upp att jag kommer att gå vidare dit om de börjar med rappakaljan om "egenskap". Jag är irriterad över att behöva åka till verkstaden ens EN gång, när jag nu köpt en nästan ny bil.

När det gäller dieselförbrukningen har bilen hittills dragit ca 0,54, med blandad körning i StorSthlmsområdet (drygt 200 mil hittills). Jag tänker för det mesta på att köra sån Eco-driving som körskolorna lär ut, för att spara på drivmedelskostnaden. Sänker också hastigheten lite om jag inte har bråttom.

Re: Handsfree

20
Du har för ny version av operativsystemet i din telefon jämfört med stereons.
Kompabilitetsproblem.
En uppdatering av AVN-enheten bör hjälpa. Finns ny mjukvara och kartuppdatering till alla AVN från 8 januari.
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"