Annons
Annons

Re: Låttitel och artist

2
Fredden skrev:Är det någon mer som inte ser låttitel och artist på radion?
Kan ju vara bra att veta vilken årsmodell, osv. som du har.

"Radion"? Eller menar du "id3-taggen" när du spelar mp3 eller typ spotify?
På radioutsändningar har jag aldrig sett någon musikinfo. Däremot på allt annat. Jag kör en Ceed 2015.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Låttitel och artist

5
Ronnie skrev:
Fredden skrev:Är det någon mer som inte ser låttitel och artist på radion?
Kan ju vara bra att veta vilken årsmodell, osv. som du har.

"Radion"? Eller menar du "id3-taggen" när du spelar mp3 eller typ spotify?
På radioutsändningar har jag aldrig sett någon musikinfo. Däremot på allt annat. Jag kör en Ceed 2015.
Jag antar du menar RT(RadioText) som ska presentera artist och låt på radiostationen?
Jag har samma problem, får absolyt inte fram nån sån information, och då har jag årsmodeöö 2017 med komfortpaketet. För ca 10 år sedan hade jag en enkel stereo som klarade detta, så varför Kia inte lyckats med detta är ett mysterium.

Re: Låttitel och artist

6
Ronnie skrev:
Fredden skrev:Är det någon mer som inte ser låttitel och artist på radion?
Kan ju vara bra att veta vilken årsmodell, osv. som du har.

"Radion"? Eller menar du "id3-taggen" när du spelar mp3 eller typ spotify?
På radioutsändningar har jag aldrig sett någon musikinfo. Däremot på allt annat. Jag kör en Ceed 2015.
Jag kontaktade lokala KIA-handlaren idag återigen och pratade med en mycket trevlig och duktig tjej på garanti-avdelningen som bad mig komma in med bilen för att kolla programvaran. Visade sig att trots att jag köpte min Sportage i Maj i år, så fanns det en uppdatering sedan April i år som rättade till detta med låt och artist-presentation på radion. Tjejen fixade detta med ett leende och detta så här nära Jul.
All heder åt Erika på Hedins bil i Mölndal!
Så ett tips är att uppdatera programvaran vid nästa service alternativt kontakta din lokala KIA-försäljare och kolla om de kan göra detta ändå.

Re: Låttitel och artist

7
Fredden skrev:Är det någon mer som inte ser låttitel och artist på radion?
Har precis varit på en första service och fått navigatorn uppgraderad på min CEED SW GT-line -16 och efter det funkar det.
Tog bara 2 år ...
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16

Re: Låttitel och artist

8
Alf skrev:
Ronnie skrev:
Fredden skrev:Är det någon mer som inte ser låttitel och artist på radion?
Kan ju vara bra att veta vilken årsmodell, osv. som du har.

"Radion"? Eller menar du "id3-taggen" när du spelar mp3 eller typ spotify?
På radioutsändningar har jag aldrig sett någon musikinfo. Däremot på allt annat. Jag kör en Ceed 2015.
Jag kontaktade lokala KIA-handlaren idag återigen och pratade med en mycket trevlig och duktig tjej på garanti-avdelningen som bad mig komma in med bilen för att kolla programvaran. Visade sig att trots att jag köpte min Sportage i Maj i år, så fanns det en uppdatering sedan April i år som rättade till detta med låt och artist-presentation på radion. Tjejen fixade detta med ett leende och detta så här nära Jul.
All heder åt Erika på Hedins bil i Mölndal!
Så ett tips är att uppdatera programvaran vid nästa service alternativt kontakta din lokala KIA-försäljare och kolla om de kan göra detta ändå.
Pratade med en kia återförsäljare om detta idag och han sa att det är gratis vid service men ville man uppdatera annars kostade det.. :( Bara ett år kvar till service. Tycker det borde gå fort att göra det och dom tjänar i längden på lite extra service tycker man.
Kia Ceed Sw Gt-Line 2016

https://www.garaget.org/?car=406062
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"