Annons

sätesvärme, spolare, torkarblad- kias baksida?

1
Hejsan, vill gärna höra hur andra kia ägare har det med mer vanliga problem som Kia kan ha. Dels för att jag inte är nöjd med vissa grejer och vill höra hur era bilar är så man har lite info med sig när man ställer krav på verkstäderna. Förhoppningsvis kan väl denna tråd även hjälpa andra!
mitt problem med kia ceed -13
* Sätesvärmaren blir något varm/varm efter 2-3 mil (!!) och kan lätt åka på högsta värmen hela tiden. Svaret från verkstaden var att "så är det när bilen inte är gjort för svenska klimatet". Borde detta inte bara vara en inställning att dem kan lägga in mer krut och få upp effekten?
* Torkarbladen har 5 lägen (om jag inte minns fel) dem jag använder är auto i mitten, hastighet 1 och hastighet 2 . Kör oftast med auto men de är sällan de funkar bra, duggregn och lättare regn tar den inte. Har ibland tur att den kommer igång efter några km.
Har oftast problemet att 1an i hastighet är för långsam och 2an är alldeles för fort. Men där finns inget mellanläge (?) och när auto inte riktigt fungerar så får man sitta hela bilresan med den där spaken. tips?

uppskattar alla typer av svar för eftersom att om du inte upplever detta så är det något med just min bil, även folk med problem självfallet, let me know!
Annons

Re: sätesvärme, spolare, torkarblad- kias baksida?

2
Gällande sätesväremen, har dom haft in bilen och tittat på den eller har du bara pratat med dom vid disken? Vet att det finns TSB på att byta styrdonen till sätesväremen på tidiga cee’d JD, beror på vilken variant du har sitter i bilen. Dom sitter i framkant under framstolarna, en svart box med orange lapp på, på den lappen så står det vilken variant på styrdon du ha.
Gällande auto på tirkarna, dum fråga men har du ändrar känsligheten på regnsensor? Sitter ju ett snurrvred på torkarspaken
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: sätesvärme, spolare, torkarblad- kias baksida?

3
stolsvärmaren är bytt då den har varit trasig, säkert ifrån förra ägaren. Verkstaden vill inte ta in nu efter bytet säkert tack vare att den är ny. De är alltså personalen vid disken säger att jag får leva med det
ang torkarbladen så bifogar jag bild.
när jag drar upp hela spaken till A1 jämförelse med A2 så vill jag ha något typ av mellanläge. Här märks hastighetsförändring
Att få in auto på är väl i det ända läget som bilden visar?
Gällande B så förstår jag det som att det är där man väljer intervall när man har läge A1 eller A2 i, dem märks ingen skillnad om B står på 1 eller 2
Bilagor

Re: sätesvärme, spolare, torkarblad- kias baksida?

8
Min sätesvärmare tar också lååång tid att bli varm, och jag kan ha på högsta hela tiden utan att det blir svettigt mellan skinkorna ;)
Däremot tycker jag autoläget på torkarna funkar alldeles utmärkt på min.
Fast spolarvätske sprutet är ju rena skämtet, kör man fortare än 5 km/h så kommer det inte högre än 10cm upp på rutan. Och har sett tidigare inlägg om att dom inte går att justera, mycket dåligt.
Mvh Jimmi
Kia Cee'd sw crdi - 13
Skriv svar

Återgå till "Problem"