Re: Optima SW Plug-in Hybrid
131Har kollat på 3 st runt om i Gbg som du skriver företag har helt andra priser privat får betala mycket mer tyvärr.
Hej.Bjen skrev:Hej Johan mfl.Batteri-Johan skrev:Hej.
Nyligen beställt en röd Optima SW laddhybrid med vit klädsel, motor+kupe' värmare, avtagbart drag, lastbågar och vinterhjul. Totalt 379 kkr med miljöbonusen avdragen. Var det okey pris? Vad har ni andra gett, om man får fråga? (privatköp)
Leverans i januari, är förväntasfull.
Mvh
Johan
Hur fick ni dessa priser?
Jag tittar på en med Plus paket 2 och de ligger ju på en bra bit över 400 k och ska man sedan ha metallic, drag och motorvärmare blir det ännu mer.
Nu får man Demobilar för dessa priser men då tillkommer eftermontering av allt och man kommer ändå upp i 400 k.
Var det speciella kampanjer i somras som jag missade eller är det jag som inte kan pruta?
Vh
P
Det enda som bör få den att gå över på HEV-läge är onödigt stark acceleration eller att värme behövs till kupéuppvärmning.bm1249mercury skrev:Är sedan en vecka nybliven ägare av Optima SW Plug In. Är helnöjd med nya bilen, men stör mig lite på att det är svårt att endast
köra i EV-läge, då den gärna vill slå på bensinmotorn trots att det är full laddning i batteriet. Har någon bra tips på vilka inställ-
bingar man bör ha för att kunna köra den på EV-läge utan att den går över på HEV-läge?
Se tidigare sidor i denna tråd där det diskuterats mycket kring att motorn startar enkom för att värma kupén. OFF-knappen på klimatanläggningen fungerar i princip som OFF-knapp för motorn, men med resultat att du fryser om tårna. Anledningen till detta är att KIAn saknar värmepump för klimatanläggningen, vilket många dyrare bilar har. Dock är lönsamheten för denna värmepump tämligen ifrågasatt. Så, summa summarum, du har en fin bil trots att bensinaren startar vintertid.davidn skrev:Det enda som bör få den att gå över på HEV-läge är onödigt stark acceleration eller att värme behövs till kupéuppvärmning.bm1249mercury skrev:Är sedan en vecka nybliven ägare av Optima SW Plug In. Är helnöjd med nya bilen, men stör mig lite på att det är svårt att endast
köra i EV-läge, då den gärna vill slå på bensinmotorn trots att det är full laddning i batteriet. Har någon bra tips på vilka inställ-
bingar man bör ha för att kunna köra den på EV-läge utan att den går över på HEV-läge?