Hej, har ett litet problem med airbag-lampan.
Ibland, inte alltid, när man startar bilen så piper och blinkar airbag-lampan på instrumentpanelen, den brukar blinka och pipa 3 gånger för att sedan slockna.
Den lyser inte något mer sedan och jag upplever inte några mer problem med bilen.
Jag har kollar i instruktionsboken men den säger bara att det är problem om lampan tänds under körning osv.
Någon som vet vad detta kan vara?
Tack på förhand!
Annons
Re: Airbag-lampa blinkar vid start
2Enklast är att kolla felkoderna och se vad som strular.
Det kan vara allt från glappkontakt i motorrummet eller kupén, till kudden i ratten eller på passagerarplats.
Det kan vara allt från glappkontakt i motorrummet eller kupén, till kudden i ratten eller på passagerarplats.
3Tackar för svar, har efter en tid kommit fram till att det verkar vara backsensorerna som varnar av nån anledning.
Detta då detta pip endast uppstår när jag lägger i backen. Pipen är inte samma som när man backar nära något utan snarare en upprepning av det pip som uppstår när man lägger i backen.
Jag verkar dessutom ha inbillat mig att airbaglampan blinkade då varken jag eller min sambo har sett något blinkande.
Alltså, när man lägger i backen hörs ju ett pip som standard, men när jag lägger i backen hörs något som låter som detta pip fast det låter 3 gånger.
Någon som vet vad det kan bero på? Sensorerna fungerar som vanligt, även efter att dessa pip har hörts.
Tacksam för svar.
Detta då detta pip endast uppstår när jag lägger i backen. Pipen är inte samma som när man backar nära något utan snarare en upprepning av det pip som uppstår när man lägger i backen.
Jag verkar dessutom ha inbillat mig att airbaglampan blinkade då varken jag eller min sambo har sett något blinkande.
Alltså, när man lägger i backen hörs ju ett pip som standard, men när jag lägger i backen hörs något som låter som detta pip fast det låter 3 gånger.
Någon som vet vad det kan bero på? Sensorerna fungerar som vanligt, även efter att dessa pip har hörts.
Tacksam för svar.
4Om du hör 3x3 snabba pip när du lägger i backen, så är det givaren höger inre som inte är som den ska. Är det 1x3 pip är det vänster yttre...
Systemet kan ibland fungera ändå, som i ditt fall, men ger en vägledning om felet.
Systemet kan ibland fungera ändå, som i ditt fall, men ger en vägledning om felet.
5Okej, det är 1x3 pip, så då bör det vara den vänstra yttre, avvaktar o ser om det hade med snön att göra eller om den behöver bytas:)