Annons

Airbag-lampa blinkar vid start

1
Hej, har ett litet problem med airbag-lampan.

Ibland, inte alltid, när man startar bilen så piper och blinkar airbag-lampan på instrumentpanelen, den brukar blinka och pipa 3 gånger för att sedan slockna.

Den lyser inte något mer sedan och jag upplever inte några mer problem med bilen.
Jag har kollar i instruktionsboken men den säger bara att det är problem om lampan tänds under körning osv.

Någon som vet vad detta kan vara?

Tack på förhand!
Annons

Re: Airbag-lampa blinkar vid start

3
Tackar för svar, har efter en tid kommit fram till att det verkar vara backsensorerna som varnar av nån anledning.

Detta då detta pip endast uppstår när jag lägger i backen. Pipen är inte samma som när man backar nära något utan snarare en upprepning av det pip som uppstår när man lägger i backen.
Jag verkar dessutom ha inbillat mig att airbaglampan blinkade då varken jag eller min sambo har sett något blinkande.

Alltså, när man lägger i backen hörs ju ett pip som standard, men när jag lägger i backen hörs något som låter som detta pip fast det låter 3 gånger.

Någon som vet vad det kan bero på? Sensorerna fungerar som vanligt, även efter att dessa pip har hörts.

Tacksam för svar.