Annons
Annons

Re: Att tänka på?

2
George75 skrev:Ska hämta min nya Cee`d GT Line nästa vecka och skulle vilja höra lite vad Ni tycker man ska kolla extra noga innan man kör i väg?

Är verkligen ingen expert på bilar så alla tips mottages tacksammast!
Jag skulle nog kolla om de kan skicka med en skålad bagagerumsmatta, extra lågt pris på kompletta vinterhjul, rabatterat pris på dragkrok med montering, gummimattor till coupén, eftersom de är i textil, full tank eller liknande...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Att tänka på?

4
Du ska kolla över bilen innan de tar ut den ur hallen, bilen ska vara torr. Vatten kan dölja repor och nyansskillnader.

Kontrollera lacken för repor eller bättringar, plåten så att det inte är bucklor titta inte rakt på utan gå runt bilen och inspektera den från olika ljusvinklar. Vill säljaren stressa på kolla extra noga.
Kontrollera klädsel och övrig i redning för fläckar eller skador.

Kontrollera att bilen har precis allt du begärt och har i offerten. Rätt utrustad mao.

Så gå igenom bilen, bucklor och dylikt är svårt att hävda vara från leverans vid ett senare tillfälle.

Godta inga avvikelser.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Att tänka på?

6
Har ni kommit överens att första service ingår så kolla att det står med i pappret. På min bil satt +kabeln löst till batteriet, dom hade glömt att aktivera service nedräkningen, fanns en liten lackförbättring bak längst ner på kofångaren, syns inte om man inte lägger sej ner. Upptäckte först efter första tvätten. Extranyckeldosan var lite repig i plasten men annars var allt bra
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"