Annons

Service

1
Jag är ägare till en CEED 2015 som skall in på sin första service (3000 mil). Jag ringde runt till olika KIA-återförsäljare i Skåne för att höra om priset. Hör och häpna Hedin bil i Kristianstad var 1200:- dyrare än den billigaste som kostade som kostade 3400:-.
Visserligen är prissättningen fri men någon måtta och sans får det vara.
Annons

Re: Service

3
Hej! Min ska oxå in på 3000 mils servicen strax. Kontaktade Hedin i Helsingborg idag och de skulle ha 5720 kr för denna service. Hur funkar det med service o rostskyddsgarantin om man skulle serva den på tex mekonomen?

Re: Service

4
Det är inte uppskattat. Se till att spara ALLA kvitton och serviceprotokoll och se till att rätt saker blir gjorda och bytta.
Är inte helt säker på att karosskontrollen får utföras av annan än auktoriserad verkstad heller.

Re: Service

5
annateresf skrev:Hej! Min ska oxå in på 3000 mils servicen strax. Kontaktade Hedin i Helsingborg idag och de skulle ha 5720 kr för denna service. Hur funkar det med service o rostskyddsgarantin om man skulle serva den på tex mekonomen?
Är Mekonomen godkänd servicepartner av Kia, varför inte. Hedins (Kia?) har ockerpriser på service, även om man nu väntar 3000 mil på första service...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"