Annons
Annons

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

102
Delarium skrev:
silverkillen skrev:Någon mer som ibland får en tyst radio och handsfree vid start av bilen, allt startar som det ska och ser normalt ut men det kommer inget ljud.
Får starta om bilen 1-3 gånger för att det ska komma ljud
Gäller 2016 ceed sw gt line
Hände mig häromdagen också, åkte till handlaren. Stängde där av bilen, startade upp igen. Då gick den som vanligt igen(?).
Reseta radion reset knappen sitter bakom luckan till sd kortet jag gjorde det har fungerat sen dess

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

104
Hej,
Har precis beställt en GT-line. När man läser broschyren så visas både komfort och gt-line med start/stopp knapp men inte action. Dock så kommer inte GT line med sådan funktion. Känns som felaktig marknadsföring tycker jag. Hade dessutom gärna sett den funktionen framför några andra som finns på bilen. Vad tycker ni?

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

105
Action är snikmodellen så den har ingen utrustning.
Och de svenskimporterade bilarna brukar inte ha smart-key heller. Vår region har inte många valmöjligheter på utrustning tyvärr.
Men skulle jag ha en Ceed hade jag gärna haft smart-key... och Xenon i halvljuset. Vilket min Sportage har... men den har inte infällbara speglar vid lås/upplås.. :(

Re: RE: Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

108
Strountes skrev:Ni som kör dieselmotor i ceed, vad anser ni om förbrukningen? Känns som det var riktiga glädjesiffror kia levererade (såklart) med 4,0l/100km. Jag har som bäst kommit ned i 5,2l/100km. Merpart 70-110-väg. Kör med dubbelkopplingslådan...
Första tankningen var förbrukningen 0.544.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Nya Kia Ceed Sw GT-Line 2016, röd med DCT7 lådan

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

109
Ligger jag mellan 70-90km/h så ligger jag på 0,48-0,50. Körde nu i somras från Stockholm upp till Rovaniemi och vände och låg då på 0,52. Mycket 110-väg samt ibland lite tyngre på foten.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

110
Råkade på semestern ut för att min motorkontrollampa började lysa gult. Inte så kul när man är 3 mil ute i skogen 65 mil hemifrån. Ringde Kia assistans och de sa att jag kunde köra vidare så länge den inte lyser rött eller att bilen känns konstig vid körning. Ändrade det sig så skulle jag ringa assistans igen. De sa sen till mig att söka upp närmsta Kia-verkstad för att få det kontrollerat och fick uppgifter till Bergners Bil AB i Umeå, som var närmsta. Fick loss en mekaniker efter någon timme som kollade det. Han släckte lampan och sa ungefär samma som Kia Assistans sa. Trodde det var en givare som var dålig och de hade ingen hemma, så jag skulle kontakta min Kia verkstad när jag kom hem igen. Det låg en öppen återkallelse på min bil om uppdatering av stereo och GPS, de uppdaterade den, men uppdaterade inte kartorna.
Fick tid hos Torvalla den 5 september, blir en del annat att fixa också. Spolarmunstycken, skrammel i höger bakdörr, nya kartor till GPSen.

Nacka Biltrim och Autoexpo i Nacka har lagt ner, vilka Kia-verkstäder finns det i södra Stockholm som ni rekommenderar?

Jag har sett en del negativt om Hedin. Inte sett så mycket om Torvalla.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Återgå till "Generella diskussioner"