Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line
41Nån som har en aning om det är kamrem eller kedja?
Nya Kia Ceed Sw GT-Line 2016
Dieselmotorn har iaf kedja...Kilkenny skrev:Nån som har en aning om det är kamrem eller kedja?
Kan det vara medvetet av Kia och därför så högt så att man inte ska missa det? För att man inte ska glömma torkaren igång? Det har man ju sett ett flertal gånger att torkaren bak går på intervall på andra bilar, även när den inte behövs.Delarium skrev:Är det någon annan med GT Line som har "problem" med reläklick så fort bakrutetorkaren går igång? Det är ett litet bekymmer må tyckas, men det stör mig så mycket att jag undviker ha den på. Den hörs i 110km/h med dubbdäck. Reläklicket kommer från ratten eller i närheten runt.
Går det få igång rattvärmen automatiskt på något sätt, tex om utomhustempen är under en viss nivå?
Förstår ditt resonemang, men det låter konstigt i mina öron att klicket skulle vara medvetet. Har haft ett antal bilar, och aldrig varit med om detta klick. Men detta är min första KIARonnie skrev:Kan det vara medvetet av Kia och därför så högt så att man inte ska missa det? För att man inte ska glömma torkaren igång? Det har man ju sett ett flertal gånger att torkaren bak går på intervall på andra bilar, även när den inte behövs.Delarium skrev:Är det någon annan med GT Line som har "problem" med reläklick så fort bakrutetorkaren går igång? Det är ett litet bekymmer må tyckas, men det stör mig så mycket att jag undviker ha den på. Den hörs i 110km/h med dubbdäck. Reläklicket kommer från ratten eller i närheten runt.
Går det få igång rattvärmen automatiskt på något sätt, tex om utomhustempen är under en viss nivå?
Själv har jag sett hur en bakruta blir slipad av denna torkare, på en Kia. Använde bakrutetorkaren på vår första Ceed, men eftersom den repar något otroligt så har jag aldrig använt den på de två senaste Ceed jag haft/har.
Du kan lika gärna köra en sandbläster över rutan. Ger ungefär samma resultat över tid.
Varför vill man ens ha sikt bak nu på vintern. Störs mindre av att rutan är smutsig.