Annons

Inkoppling extraljus Ceed-13, risk för felkoder?

1
Jag ska koppla in extraljud på min Ceed 2013, vanliga halogenljus.
Min tanke var en klassisk inkoppling, dvs separat avsäkrad matning som bryts med ett relä. Detta relä styrs med 12V+ från en helljusmatning via strömtjuv.
Min fråga är om detta kan skapa problem med felkoder via spänningsövervakningar eller dylikt i motorns styrbox? Det verkar ju vara flera som gjort liknande inkopplingar utan problem, men jag vill åtminstone fråga mig för först.

Är helljuset plus eller minusstyrt? Om någon till och med vet vilken färg det är på matningen till helljuset så skulle det uppskattas stort.
Annons

Re: Inkoppling extraljus Ceed-13, risk för felkoder?

4
+ och på vänster sida är det rosa kabel som går in till strålkastarens kontakt.

Och strömtjyv är NEJ NEJ NEJ , kablarna är så klent dimensionerade att det redan är gränsfall, att då klippa hälften av kardelerna med en strömtjyv bådar på kasst ljus på den helljuslampan, sen blir det med tiden ärg och problem, garanterat mer motstånd och spänningsfall i kabeln.

Näe strömtjyvar är för klantarslen med 10 tummar mitt i handen och huvudet upp i r*ven. Eller "fackmannamässiga" verkstäder.

Eldragning görs med skala höljet och löda sin skarv, sedan fuktskydda allt med endera alla 3 eller bara ett av dom följande, krympslang, vulktejp, eltejp.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"