Annons
Annons

Re: Någon som vet ?

2
Min innerbelysning fungerar inte har kollat alla säkringar.Kollade även "minnessäkringen" Säkerhetskod samt frekvenserna åter matas in står det...vad menas med detta? Bilen har stått avställd så därför rekomenderas att man plockar ur denna säkring Audiosystemet ? är det bilstereon. ? hur som helst så fungerar inte innerbelysningen men stereon funkar. Någon annan som har kunskaper om detta ?

Re: Någon som vet ?

3
Kan väl försöka hjälpa dig med detta. Minnessäkringen är nog en säkring med spänning hela tiden till stereo mm. så att man behåller förinställda kanaler och ev koder. Så fungerar stereon som den skall är den ok..
Har du kollat så att innerbelysningen inte fungerar när någon dörr eller bakluckan öppnas?
Kolla så du har spänning vid innerbelysningen med provlampa eller multimeter.
Audiosystemet är stereon.
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI 2015 SPECIAL EDITION
Dark Gun Metallic

Re: Någon som vet ?

6
Ja hoppas att det löser sig med belysningen. Tack för hjälpen.

Tur att jag fick denna bil gratis. Verkar mycke skumt med Kia.

Skall sedan ta reda på varför ABS lampan lyser. Kör en stund o sedan efter några inbromsningar så lyser den ???

Har nu beställt ny "ok"pinne på ena bromsoket...satt fastrostat.

Annars gillar jag bilen inte mycke rost o allmänt trevlig. Visserligen inte samma komfort som min andra bil Volvo 240 men bensinsnålare iallafall.

Skall byta vattenpump nästa vecka samt bromsen fixas skifta till sommardäck ...sedan justera handbromsen efter jag bytt bak.

Sedan hoppas jag att det går att besikta :-)
Skriv svar

Återgå till "Rio"