Annons

baksäte

1
Trasig bilklädsel vid nerfällning av ryggstöd bak på grund av att bälteslåsen ligger fel så det trycker på sätet
Det blir små hål i nedre kant på höger sida av mittstödet och jack (tryckmärken) i bälteslåsen svårt att se men kolla efter att man har kört med nerfällt bak och last, för mig är det andra gången det händer är det någon som har samma
problem som jag.
Annons

Re: baksäte

3
Om påsar är med vid leverans borde det väl stå i instruktionsboken hur man ska göra?
Sida? Vad står där?
Kia Ceed SW GTline diesel 2017 automat DCT7.
Kia Ceed SW CRDI 2013 automat 6-steg (såld, rullar nånannanstans.)

4
plf66 skrev:Om påsar är med vid leverans borde det väl stå i instruktionsboken hur man ska göra?
Sida? Vad står där?
På sidan 3:11 står det så här i min instruktionsbok:
( Jag har inte kollat själv om vare sig påsar/fickor i min bil, utan endast boken )
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-
Bilagor
kia instrbok.jpg kia instrbok.jpg Visad 2158 gånger 462.87 KiB

5
Lyfter tråden. Baksätet har en felkonstruktion. Mittre bältesfästet i sätet är för högt placerat. Går ej att ändra då golvet är för högt just där. Det trycker hål i ryggdynan när man lastar tungt. Även bälteslåset får klämmärken. Kartonger och liknande är lurigt.Tycker att Kia borde hitta en fungerande lösning så man kan lasta bilen. Har kontaktat Kia och dom är medvetna om felet men det är för få som klagar så därför ser dom det inte som något problem. De säger att man skall lägga en filt emellan. :D Felet uppstår bara när man lastar tungt över bälteslåset. Så varning för detta.
Jag köpte en kombi för att kunna lasta ibland men det sket sig. Får skaffa mig en extrabil istället.