Annons

Rostskyddd

1
Under Kia ceed sitter påskruvade plastskydd. Bakom dessa finns inte en gnutta rostskydd.Bara målad ren plåt.Måste man tectyla en helt ny bil själv,där detta saknas? Fukt och skit tränger in från vägen tränger in. Vad händer då?
Annons

Re: Rostskyddd

3
Vi rostskyddade vår för ett år sedan när den var tre år, kostade runt 6000 kr om jag inte minns fel, polaren har en två månader äldre har gjorde samma sak. Vi hade planer på att behålla vår tills den tackade för sig men vi har nog omvärderat och kommer nog att byta lagom till den nya modellen kommer om ett år om det nu blir en ny Kia. Bilen har gått bra, vi har varit inne med den för en rostskada i en fjäderupphängning och sedan rostade kompressorn sönder till klimatanläggningen men båda sakerna har bytts ut på garanti.
Kör nu;
Mercedes E200 D kombi Fleet edition 2019
Kia CEED SW PHEV 2021

Tidigare bilar;
Kia Sportage 1,7 CDRI special edition 2017
Kia Ceed SW CDRI special edition2 2015
Volvo XC60 D4 Summum automat AWD 2017
Kia Ceed SW CRDI 2011

Re: Rostskyddd

4
elo45 skrev:Under Kia ceed sitter påskruvade plastskydd. Bakom dessa finns inte en gnutta rostskydd.Bara målad ren plåt.Måste man tectyla en helt ny bil själv,där detta saknas? Fukt och skit tränger in från vägen tränger in. Vad händer då?
Nu har jag haft min Kia Seed i ca. tre månader. En diesel. automat, SW. Har gjort underredsbehandling och lackförsegling efter alla konstens regler. Den är snygg, den har god komfort och är mycket praktisk. En bil med samma utrustning och komfort, hade kostat 100 till 150 000 :- mer. Är än så länge helnöjd.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"