Annons

Bluetooth

1
Jag har sett att det finns fler trådar om bluetooth här men ingen verkar ha mitt problem.

Min bil är en 2013 Ceed sw och ända sedan starten så har jag haft ett märkligt beteende. Inga som helst problem att koppla upp mig men efter att jag pratat i telefon 15 minuter så slutar man att höra den man pratar med, precis som att samtalet bryts. Det blir en sån här "hallå, hallå, är du där?".

Grejen är att samtalet aldrig bryts utan personen på andra sidan luren kan höra dig utmärkt, men för mig så är det knäpptyst. Lösningen hittills har varit att gå in på telefonen och snabbt byta ljudenhet t.ex hörlurar och sedan snabbt byta tillbaka till kia igen. Då har man köpt sig ytterligare 15 minuter innan detta händer på nytt. Jag skojar inte, du kan nästan räkna ner på exakt 15 minuter varje gång.

Skyllde på min Iphone 4 rätt så länge men nu fick jag en Iphone 5 av jobbet och det blev ingen som helst skillnad.

Pratade med en verkstad som aldrig hört något liknande tidigare. Dock så sa dom att de behövde både bilen och min telefon över en dag eller två samt att om de inte hittar något uppenbart fel så får jag förmodligen betala för all felsökning.

Hmm ingen annan här som har provat att prata med sin bluetooth i mer än 15 minuter?

/Niclas
Annons

Re: Bluetooth

2
Har inte haft något problem alls vad det gäller samtal.

Dock är ljudet så jävla dåligt när man spelar det över bluetooth. Blir sådana störningar på diskanten så blir att jag oftast hoppar bluetoothparningen nuförtiden. :P
Kia Ceéd Komfort 1.6 CRDi Eco (110hk) -14

Re: Bluetooth

3
Inte så att telefonen går in i någon slags vänt läge?
Vad händer om du trycker på telefonen så den vaknar till liv efter 14 min så skärmen lyser? "Bryts" det fortfarande efter 15 min?
Känns ju konstigt om du har testat 2 olika telefoner också... Skulle även prova en icke iphone för att vara säker på att det är bilen som krånglar. Har du kikat upp att du har den senaste mjukvaran i bilen?