Ronnie skrev:TheFlyer skrev:Ronnie skrev:Var ju trevligt att det löste sig. Du får väl ta och byta verkstad nu, det verkar ju som de var den största bromsklossen i detta.
Lycka till med bilen. Vore ju bra för Kias del om Auto motor & sport skriver en kort uppföljning där de iaf ger Kia Sverige cred, bilfirman kan de ju strunta i.
Hej
Förstår inte varför Auto Motor & Sport på något sätt skulle ge KIA Sverige cred för att de stod för det som de lovar i sina garantier.
Hade inte jag lagt ner massor med tid och en hel del pengar hade de ju blåst mig på allt i vanlig ordning.
Det verkar som du Ronny har någon form av samarbete med KIA Sverige i.o.m att du går på tå när det gäller dem.
Mailet du la ut på forumet direkt efter att du fått svar från Cecilia Gustavsson Press & Communication Manager KIA Sverige
drog du snabbt tillbaka efter påpekande från CG.
Nu vill du skaffa KIA Sverige cred för något de skött helt enkelt uselt, detta har MIN kontakt på KIA Sverige bekräftat till mig (dvs. att ärendet sköttes uselt).
Han däremot var den förste på KIA Sverige som visste/kunde/ville ställa allt till rätta.
Så jag undrar hur opartisk denna forum egentligen är ???
Har trott att den var helt opartisk utan någon som helst påverkan från generalagenten för KIA men så är ju inte fallet är ju nu bevisat under det här ärendet.
Nu är bilen i alla fall fixad och sluträkningen slutade på knappt 65.000 kr för hela lackeringen.
Aros Auto i Västerås
http://www.arosauto.se/ har verkligen visat hur en god kundkontakt skall ske.
God Jul och Gott Nytt År på er alla som läser detta.
Ifrågasätter du forumets integritet?
Jag går inte på tå för någon. Förresten, frugan här hemma då, kanske.
Så att komma med påståenden som du gör är inte helt ok som jag ser det.
Om man går ut offentligt och kritiserar, som i detta fallet, ett företag (kunde vara Findus, Gevalia eller vilket företag som helst) m.h.a. en kolumnist på en nätblaska så kanske det också ska följas upp.
Men, du tänker inte på det viset, verkar det som....
Klart att du går på tå för KIA Sverige.
Du mailade dem fast jag inte bad dig om det.
Varför lägger du dig i ärenden som det skrivs om på detta forum ? Tycker du att du har rätt till det i.o.m att du äger forumet ??
Du fick svar från KIA men inte jag.
Dvs. dina högst "Privata" kontakter med personer på KIA Sverige mailade dig som inte hade egentligen ett dugg med ärendet att göra.
Visar ju bara kvaliten hos en del personal hos KIA Sverige.
Nätblaska kallar du Auto & Motor Sport.
Du borde läsa på lite mer. Absolut ingen nätblaska, den kommer ut med riktigt kvalitativa nummer ett stort anta gånger per år
Och när chefsredaktören på "nätblaskan" kontaktade KIA Sverige så gav din vän CG på KIA Sverige samma intetsägande svar till honom men när han fick på rätt person (MB) så hände saker omgående. Inom ett dygn hade ärendet klarats av.
Du borde nog revidera dina egna kontakter hos KIA Sverige så att du/de åtminstone gick ut med rätt/korrekt information i forumet.
.
Varför är det inte ok att kritisera ditt forum ???
Är den så perfekt att all kritik skall förbjudas som i Ryssland.
Nästa steg blir väl från din sida att stänga av mig från forumet(vilket ju i nuläge inte spelar någon roll då jag vet forumets integritet och opartiskhet).
Neh, ditt svar gör ju att jag med flera fått upp ögonen för forumets opartiskhet.
Detta är det sista jag skriver i detta ärende,alla som läser det får bilda sig en egen uppfattning om KIA Sveriges kundbemötande och denna forums opartiskhet.
God Jul och Gott Nytt År på er alla forummedlemmar.